Wat maakt het dat bij chocolate dip coockies , de chocola niet smelt tijdens het bak proces?

Bij deze koekjes is de chocola nog in brokjes zichtbaar, na hitte is dit bij chocola ongebruikelijk.

10 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie vraag!

Antwoorden (1)

Die koekjes zijn gemaakt met een speciale bakvaste chocolade: http://www.callebaut.com/benl/producten/bakvast/bakvaste-chocolade
In veel taartenwinkels te koop, soms ook supermarkt.

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik ben er trouwens van uit gegaan dat je chocolate chip cookies bedoeld, bij chocolate dip gebeurt het dippen in chocolade pas na het bakproces.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt mij ook dat dit de bedoeling is, in dat geval klopt je antwoord +.
Frimu2
10 jaar geleden
Ja...chip cookies.....thanks Dat er blijkbaar bakvaste chocola bestaat, daar was ik met mijn vraag al achter........maar wat maakt het bakvast?
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat probeerde ik ook te zoeken, maar kon ik helaas zo snel niet vinden