Hoe bereid je shoarma?

Ik heb een pak shoarma gekocht bij de AH. Hoe kan ik dit lekker bereiden? Welke kruiden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
22.4K

Antwoorden (5)

Meestal is het al voorgekruid. Dan hoef je het alleen nog maar in de pan te bakken. Pan eerst goed heet maken zodat het mooi dichtschroeit. Je kun het in wat olie doen, maar er komt ook al genoeg vet van de shoarma, dus ook olie heb je niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de ah verkopen ze ook speciale shoarma kruiden die erg lekker zijn. Dan je shoarma lekker opbakken, pita broodjes erbij. En dan vullen met kaas, sla en shoarma.

HeerlijK!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je shoarma koopt zit alles daar al in, anders is het geen shoarma.
shoarma is al gekruid anders heb je varkensreepjes ,maar je doet een beetje olijf olie in de pan met een gesnipperd uitje en knoflook laat dit even fruiten en doe het vlees er bij en bak het op hoog vuur tot het gaar is wel steeds door roeren .Je kan als je dat wilt ook een rode /groene paprika er bij doen en meebakken ,een tomatensalade er bij en frietjes als je wilt ,of je vult een shoarma broodje met wat sla tomaatje
en het vlees en doe daar knoflooksaus over en eventueel een pikante rode saus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het shoarmavlees is al gekruid met shoarmakruiden. Hier een gemakkelijk recept om shoarma te bakken.

Snij de pitabroodjes met een mes open en bak ze even af in een broodrooster of in de oven, 3 minuutjes in een naar 180 graden voorverwarmde oven.

Zet een koekenpan op een hittebron en doe wat zonnebloemolie in de pan, laat dit even heet worden.

Schep het shoarmavlees in de koekenpan en verdeel het voorzichtig over de hele bodem, niet te veel roeren doe dat pas na een seconde of twintig.

Roer af en toe het vlees om en om zodat al het shoarmavlees gaar wordt.

Het shoarma vlees geeft veel vocht af, zet het vuur wat lager, als bijna al het vocht verdampt is dan is je shoarmavlees goed.

Doe wat andijvie (erg lekker, iets sterker van smaak) of ijsbergsla aan de zijkant van de binnenkant van het shoarmabroodje, vervolgens doe je er wat shoarmavlees in en weer wat sla of andijvie, ga zo door tot je broodje vol is. Tot slot kun je nog wat knoflooksaus hierover heen doen.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De typische shoarmakruiden zijn voor 250 gr. mager varkensvlees (of lams-/ kipvlees)
½ theel. koriander, 1 theel. komijn, 1 theel. kardamom en wat cayennepeper en zout naar smaak.

Normaliter snijd je het vlees in dunne reepjes, voegt de kruiden eraan toe en een scheutje olie. Dan laat je het even marineren voor je het bakt.
Je hebt dit nu al gekruid en al, dus al gemarineerd, kant-en -klaar gekocht dus je hioeft het niet meer te kruiden. Maar dit is voor het geval dat je het zelf eens van hamlapjes ofzo wilt maken.

Bereiding;
Heb je een goede anti-aanbakpan die droog verhit kan worden, dan hoef je geen vet of olie toe te voegen als je het vlees erin doet, je bakt het dan in een droge pan maar je moet het wel goed omscheppen als er zich een korstje rond het vlees gevormd heeft.
Niet meteen loshalen als je het in de pan hebt gedaan, maar eerst even dicht laten schroeien.
Je kunt ook een beetje olie of braadvet in de pan doen en als dat heet is het vlees erin doen. Binnen 10 min. is het vlees bruin en gaar.

De pitabroodjes maak je even nat, door ze even onder de waterstraal van de kraan door te halen en stopt ze vochtig in het broodrooster of je legt ze vochtig in de voorverwarmde oven of grill. Intussen heb je al wat ijsbergsla in fijne reepjes gesneden of wat andijvie, een rood uitje in dunne ringen, een tomaat in plakjes of partjes en wat plakjes dun gesneden komkommer.

Het broodje insnijden vind ik altijd zo'n gedoe en ik snijd altijd gewoon een broodje aan de bovenkant af met een rechte snede, net alsof je het door de helft zou snijden maar dan snijd je hoger door. De ronde top wordt dan recht, snap je?
Als je dan de punt van een mes erin zit, gaat het broodje uit elkaar en heb je een soort zakje. Dit viul je dan met het vlees en de groenten en je schept er saus bij.

Wat ik ook vaak doe en wat ook lekker is; ik piep een Turks brood even op in de oven
Eerst ook even met water besprenkelen, want dan wordt het lekker knapperig.
Dan snijd ik het in delen (meestal 4 hoekstukken die rond zijn en de 2 middenstukken) en die delen snijd ik door zodat ik het kan openklappen en vullen.
Wij zijn met 3 personen dus....als je alleen bent is dat geen optie.
amc