Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In Belgie heb ik eens een hamburger gegeten met hannibalsaus. Heeft iemand een recept hiervan voor mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een recept is er niet van te vinden. Het wordt kennelijk alleen kant-en-klaar gekocht. Het is een zoete tomatensaus met krokant gebakken stukjes ui erin.

De ingrediënten zijn: plantaardige olie (49,9%), glucose-fructosestroop, water,
azijn, eigeel, ui, mosterd, tomatenpuree, gemodificeerd zetmeel, zout, kandijstroop, suiker, specerijen, sojasaus (water, sojabonen, tarwe, zout), geroosterde ui, kleurstoffen (luteïne, paprika extract (oleoresine)), stabilisatoren (guargom,
xanthaangom), antioxidant (EDTA).

Je zou het kunnen proberen na te maken met een blikje tomatenpuree, een zakje gebakken uitjes (uit toko, of de Indische afdeling van een grote supermarkt), zoete sojasaus, mosterd, mayonaise, en eventueel nog wat zout en/of suiker.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het gaat maken met tomatenpuree: bak de tomatenpuree eerst even aan in een pan met wat olie, dat maakt de smaak net even anders en kan er voor zorgen dat je saus wat meer smaakt zoals je die ooit geproefd hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bak de fijn gesnipperde uien ook even aan en dan de tomatenpuree als dit even geprutteld heeft doe er wat water bij niet te veel alles in kleine beetjes
en als dat gedaan is doe er dan een scheutje tomaten ketchup bij en probeer dan iets van de andere ingredienten die bij amadea beschreven zijn beetje voor beetje er bij te doen en vergeet niet te proeven om te zien wat je er nog bij wilt doen om naar de smaak te gaan die je wilt hebben of die het dichts in de buurt komt als het je smaak is laat afkoelen en dan pas wat mayonaise er bij of niet als je het al lekker vindt
Het recept weet ik niet, maar ik weet wel waar je het kan kopen :
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding