Je kunt een lepeltje suiker toevoegen om de bittere smaak te neutraliseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja suiker, helpt altijd om een bittere smaak weg ten nemen!
Indien je aspergesoep zelf maakt, dus schilt en kookt, dan maak je ook een 'roux' (bloem plus melk en kruiden) het is aan jou zelf hoe je de 'roux' maakt. Van alleen asperges koken krijg je geen (asperge)soep; vergelijk het maar met champignons waar je soep van kookt, dat lukt je niet. Indien je de roux niet wil veranderen, dan kan je net zoals bij 'Brussels lof' de asperge over de lengte iets insnijden en tijdens het koken een half klontje suiker toevoegen op 2L water (dus verminder de suiker indien minder water).

Tegenwoordig heeft iedereen een kookboek in huis, waar in vermeldt staat hoe je een basis 'roux' maakt en bij elk gerecht in een Hollands kookboek staat beschreven hoe je moet opstarten, met welke ingrediënten enzovoorts.
De basis 'roux' is niet zo veel qua ingrediënten, het beste is opnieuw te beginnen dan verder te prutsen..... Maar een goede kok ontstaat door ervaring en het hebben van fouten, waar je weer van leert.

Om terug te komen op je vraag: Experimenteer met het vloeibare wat je nu hebt, voeg bijvoorbeeld (met mate) wat vloeibare 'gember' toe (is te koop als siroop of zit bij de gemberbolletjes inbegrepen), je kan ook (met mate) 'honing' toevoegen (in verschillende hoeveelheden te koop) en beide producten blijven lang houdbaar (mits je de binnenkant van de deksel/schroefdop maar schoon houd). Eet smakelijk en veel plezier!