moet je gedroogde vijgen wellen?

ik maak een hapje met gedroogde vijgen geitenkaas en rookvlees.
Moet ik dan de vijgen eerst wellen of niet?
En zo ja hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.7K

Antwoorden (2)

nee hoor, die kun je gewoon gedroogd eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt ze uiteraard wel wellen als je dit lekkerder vindt. voor het wellen kun je water gebruiken, maar bijv ook port. laat de vijgen dan enige uren in de vloeistof.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mmmmmmm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad!!!
En de port moet je beslist niet weggooien, maar inkoken en dik maken met een beetje maïzena voor een geweldige saus.
Van mij +
Je kunt ze ook ongeweld consumeren, net als rozijnen. Wellen doe je door ze enige tijd in heet water te laten staan.
Amadea