Zijn dit nu lams schouderkoteletten of lams halskoteletten?

Ik kan het op internet niet vinden. En hoe kan ik ze klaarmaken? Braden of stoven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (1)

Je kan het zo niet gauw zien, zit er een botje aan met een klein stukje vlees?
zo ja, haal ze in elk geval op tijd uit de koelkast zodat ze niet zo koud meer zijn.
Maak een grillpan/grillplaat of koekenpan heet en gril of bak ze kort aan beide zijden, ze hoeven niet door en door gaar te zijn. Een beetje rosé is zoveel lekkerder.
Bestrooi het dan met wat fijne zeezout of 'fleur de sel' en zet op tafel de pepermolen erbij en een goede extra vierge olijfolie voor de liefhebbers.

Lekker is ook rozemarijn als kruid erbij en /of een beetje knoflook.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zijn de koteletten dikker bevleesd of dubbele schouder- bijv. moeten ze wat langer bakken /grillen.
Verwarm de grill voor op de hoogste stand en pers de knoflook uit in een kommetje en roer er olijfolie door. Besprenkel de koteletjes aan beide kanten met de knoflookolie en schuif het roorster met lekbak eronder, 10 cm. onder de hete grill.
Rooster ze nu in ca. 10 min. gaar en bruin. Draai ze halverwege om.
Leg ze op borden en schep er bijv. een komkommer/muntsaus over.
(komkommer raspen, zout erover, 10 min, laten staan in zeef/vergiet, vocht eruit drukken met lepel. Roer de komkommer met gehakte verse munt,klein bekertje zure room, lepel azijn tot sausje, kruid met zout/peper) Is erg lekker erbij!
amc