Waar kan ik vinden hoe ik Knorr rijstebrijsoep met garnalensmaak moet klaarmaken?

Dit pakje heb ik gekocht bij de toko, maar ik zag later pas dat de bereidingswijze alleen in het Thais is.
Is er ergens een vertaling te vinden?
Er zit wel een sticker op met NL vertaling, maar dit is alleen de ingredienten.

Picture for question
Ritsuka
11 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Een vertaling is niet te vinden - of je moet een manier weten om Thaise letters in te voeren op je computer - en Knorr heeft inderdaad in veel landen een geheel eigen assortiment dat je verder nergens terugvindt. Zo koop ik vaak Turkse kruiden voor vleesgerechten ; kan ik ook geen touw aan vastknopen. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet uitstekend kunt klaarmaken ; het is uiteraard geen raketwetenschap.

Als je heel goed kijkt, zie je op het zakje staan dat je gewoon 700 cc water moet gebruiken. En net als alle Knorr-producten wereldwijd, is het vervolgens een kwestie van inhoud van het zakje er in, roeren en opwarmen. Op twee plekken op de voorkant en één op de achterkant staat nog een 3 vermeld, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betekent dat je het ongeveer 3 minuten moet laten koken.

(En net als bij alle knorr-producten kun je het zelf verbeteren door er nog wat extra verse ingredienten aan toe te voegen, maar water + zakje is de basis. Wat verse garnalen er in lijkt me wel lekker ;) )

Dan zie je op de voorkant nog 4-5 staan ; dat zal het aantal personen zijn dat van dat één zakje kan eten. Vermoedelijk eten ze in Thailand dan kleinere porties dan wij, want hier geven ze twee-drie personen op een liter.

Toegevoegd na 11 minuten:
En ik heb inmiddels toch de Engelse versie inmiddels gevonden van `Knorr Rice Porridge Prawn`. :

1. Pure all the content into a bowl, add 700 ml of warm water and stir
2. Bring to stove and boil to mixture, stir regularly,
3. Use low heat simmer for about 3-5 minutes
4. Add egg, flavoured minced pork and spring onion as desired

Ofwel : die in een pan, doe er 700 ml water bij en roer. Breng aan de koop onder regelmatig roeren. Laat nog 3-5 minuten op laag vuurtje sudderen. Voeg ei, varkensvlees (? In zou verse garnalen nemen) en lente-uitjes toe naar wens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dank je wel, ik zal het maar gewoon eens proberen.