Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed alternatief voor bladerdeeg in een hartige taart?

Ik maak graag een hartige taart, maar vind bladerdeeg zo vet. Hartige taartdeeg is minder calorierijk, maar dat vind ik niet zo lekker.

Wat is een lekker en liefst caloriearm alternatief voor bladerdeeg in een hartige taart of quiche?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
24.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met aardappelpuree of dunne schijfjes aardappel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal wel lekker, maar volgens mij bijna net zo calorierijk als bladerdeeg. Behalve de aardappelpuree dan, die is een stuk magerder. Ga ik zeker eens proberen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer eens aardappelpuree of dunne schijfjes aardappel als bedekking.
(10 minuten voor het einde eventueel nog even wat geraspte kaas toevoegen om een wat knapperiger korst te krijgen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je zou dan filodeeg kunnen nemen. Dat is een stuk minder vet dan bladerdeeg. Het bevat maar 6% vet tegenover 23% vet van bladerdeeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed alternatief voor bladerdeeg in een hartige taart of quiche is croissantdeeg.
Snel klaar, geen natte bodem en ontzettend lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is volgens mij ook behoorlijk vet, geen idee of je dan minder calorieen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dacht ik ook. Is croissantdeeg minder vet dan gewoon bladerdeeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het staat STIJF van het vet! Veel vetter dan bladerdeeg, wat een ondoordacht antwoord~!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/B/
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=217
heel goed gaat dat met kruimeldeeg
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ik gebruik vaker brooddeeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een quiche zonder deeg-bodem maken. Dan gebruik je bijvoorbeeld halve paprika's als een soort bodem, of repen courgette of aubergine. Je kan dan misschien minder makkelijk punten snijden, maar is dat belangrijk?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met bloem, beetje lauw water en kwart zakje gist maak je een elastisch deeg. Even laten rusten, en dan kun je de vorm ermee bekleden. Niet vet, en zo klaar :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwarkdeeg: lekker, makkelijk en gezond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding