Hoe kan je de smaak van uien verminderen?

Ik heb een pompoensoep gemaakt, maar de uien waarmee ik de pompoen aan moest zetten blijven heel erg aanwezig.
En dat verpest voor mij de smaak van dit gerecht en mogelijk ook voor de rest van het kerst diner. ( blijft heel lang in mijn mond hangen.)
Dus wie weet wat ik kan doen om de uiensmaak te verminderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
20.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is best moeilijk. Ik zou hem met wat gemalen chili vlokken wat pittiger maken.

Antwoorden (4)

Laat de soep een tijdje zachtjes doorkoken. Mogelijk was de ui nog niet helemaal gaar, dus smaakt hij nog een beetje rauw. Als je ui gaarder wordt, verdwijnt de scherpe smaak en wordt hij zoeter. Gewoon nog even koken, dus!
Eet smakelijk!
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft in totaal een 1 uur gesudderd... En een nacht gestaan. Maar nog steeds overheerst de smaak.
Om te beginnen misschien een beetje minder ui gebruiken en om verder te gaan de uien eerst even sueren (glazig laten aanstoven in boter maar niet kleuren) voordat je de andere ingrediënten toevoegd.
Op deze manier vermijd je de scherpe rauwe uiensmaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
melk, koffiemelk of slagroom toe voegen: maak alle smaken zachter.
Als dat niet kan of niet helpt.
De soep door een vergiet gieten en de uien er uit halen. nog veerder koken zoals Baminbal schreef
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterselie of room neutraliseert de smaak van uien maar ook nog een beetje pompoen er bij doen of een rauwe aardappel kan ook helpen ,maar gebruik je kerrie er in dan wat citroen er bij. veel succes