Kun je baby inktvis ook op de gourmet plaat bakken?

Ik heb baby inktvis gekocht en vroeg me af of je dat ook kan gebruiken voor te gourmetten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Antwoorden (2)

Schoei de baby inktvis dicht op de hete plaat, als er vocht uit de vis komt is deze gaar.
Het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inktvis kan taai zijn. Marineer de in stukken of ringen gesneden inktvis eerst minimaal 1 uur, liever 2 uur, in de onderstaande marinade.
Bij een kilo inktvis neem je:
4 eetlepels olijfolie
3 eetlepels citroensap (voor de garing)
3 uitgeperste teentjes knoflook
goed wat versgemalen zwarte peper
1 theelepel piripiri saus
1 eetlepel grof zout
2 citroenen aan partjes gesneden

Was de inktvisringen en droog ze goed af tussen keukenpapier.
Vermeng in een kom alle ingrediënten voor de marinade. Behalve de schijven citroen
Voeg de inktvisringen toe, schep goed om en laat de marinade in de
koelkast afgedekt minimaal 1 uur intrekken.
Strijk wat olie op de hotplate van de barbecue en bak de ringen in
± 3 minuten gaar. Bak je te lang, krijg je een taai resultaat. (Door de inktvis eerst te marineren, wordt hij mals en hij hoeft dan maar heel kort te worden gebakken).