Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn bladerdeegdakje boven de soepkom zakt in, wie heeft een goede tip om dit te voorkomen ?

ik heb de bladerdaag laten ontdooien, soepkom 3/4 vol , oven op 210 graden en 10 min. helaas zakt hij in het midden in de soep

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak de bovenrand van de soepkommen met water een beetje nat.
- Rol de bladerdeegplakjes iets uit, leg ze over de kommen en plak ze op de rand van de kommen vast. Dat is natuurlijk belangrijk. Laat het deeg 1/2 cm. over de soepkop hangen en druk het deeg dan vast. Bestrijk de bovenkant met de los geklopte eidooier.
Zet de soepkommen ongeveer 8 minuten in een oven van 220 C. Als het bladerdeegdakje goudbruin is, is de soep heet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je de soep wél eerst af laten koelen? Het bladerdeeg mag ook niet met de soep in aanraking komen, dan zakt hij ook in én de oven moet op temperatuur zijn als je de soepkommen erin zet. Ik neem ook aan dat je het bladerdeeg met ei hebt ingekwast?
Dit moet nl. ook wil je een knapperig, mooi gekleurd dekje wilt.
Als je je aan deze dingen houdt, kan het eigenlijk niet mislukken.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Leg op elke kom een bladerdeeg plakje en snij wat bij zodat het een mooi dekseltje is.Besmeer dit met wat los geklutst ei vermengd met wat water.Maak een klein gaatje in het midden van het dekseltje zodat de stoom kan ontsnappen en zet dat in de oven ,als het deeg mooi goudkleurig is 15 a 20 min.,is de soep ook heet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding