Ik heb pizzadeeg over, wat kan ik hiermee nog maken?

Ik heb een grote plaatpizza gemaakt maar nog deeg over, zonde om weg te gooien maar voorlopig even genoeg pizza gehad. heeft iemand nog recepten die ik zou kunnen maken met het deeg wat je normaal voor een pizzabodem gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
15.9K

Het beste antwoord

Kaasstengels zou je hier van kunnen maken.

Geraspte kaas en provinciale of italiaanse kruiden er door heen doen.

Of je kan er sesam/maanzaad stengels van maken. (lekker voor bij de soep)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rol het op met plasticfolie ertussen en vries het in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maak rondjes van het deeg vul het met 1 lepel gehakt paprika en knoflook,wat je even aanbakt sla het deeg dubbel zet een vork tegen de rand zodat ze goed dicht zijn bestrijk ze eventueel met wat ei en laat ze in de oven bruin worden 20 min. op 180 graden ,je kan ze groot maken ,maar ook kleintjes als borrelhapje en je kan ze ook invriezen en bakken als je ze wil gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bak er 'empanadas' van;

Rol het deeg niet te dik uit en steek er met een glas rondjes uit. Bak rundergehakt rul met tacokruiden en tomatenblokjes, tot het vocht verdampt is. Schep de gehaktvulling op de helft van de rondjes en klap ze dicht.
Druk de randen goed dicht met de tanden van een vork of met je vingers. Frituur ze in 5 minuten bruin, gaar en knapperig. Halverwege moet je ze wel omdraaien.
Laat uitlekken op keukenpapier.
Je kunt ze ook op een met bakpapier bekleed bakblik leggen en met losgeklopte eidooier bestrijken.
In een voorverwarmde oven van 225 graden C. in het midden ca. 10 min. bakken.

Lekker met een salsa of dipsaus!
amc
11 jaar geleden
Wanneer er een restje pizzadeeg over is, maak ik vaak deze snack. Het ontzettend gemakkelijk en in een handomdraai gemaakt. De Italianen noemen deze snack chizze. Heerlijk om te serveren voor de maaltijd als eetlustopwekker.

Ingredienten:

Voor 16 stuks

• ½ bol pizza deeg ( zie recept)
• 8 eetl. Parmezaanse kaas
• plantaardige olie om te frituren.

Bereidingswijze:

1. Druk de lucht uit de bol deeg om rol het uit tot een plak van ongeveer 5 mm dikte.

2. Steek met een steker of glas rondje uit het deeg van 9 cm doorsnee.

3. Vul elk rondje op een helft met een ½ eetl. Parmezaanse kaas. Vouw de andere kant over de kaas en druk de randen dicht met een vork.

4. Frituur de beignets in de olie op 190C in een paar minuten goudbruin. Controleer de temperatuur van de olie met een stukje brood. Wanneer dit snel bruin kleurt is de olie op temperatuur.

5. Neem de beignets uit de olie en laat uitlekken op keukenpapier. Bestrooi ze met wat Parmezaanse kaas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op onderstaande link een filmpje over hoe je Chizze kunt maken:

http://www.kookse.tv/recept/chizze