Hoe bereid ik kibbeling van de visboer?

Ik wil binnenkort verse (koude) kibbeling van de visboer meenemen naar school als avondeten.
Hoe kan ik dat het beste bereiden?
In de oven of magnetron? (geen pan)
En hoelang en welke temperatuur dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
69.5K

Antwoorden (5)

Ik neem aan dat de kibbeling al wel gebakken is. In de magnetron wordt het wel warm, maar niet krokant. Je kunt de kibbeling het beste in de oven, op hoge stand, verwarmen. Zo wordt hij niet slap en krijg je het krokante korstje terug. Ik zou zeggen zo'n 10 minuten op 220 graden.
bamibal
11 jaar geleden
Ik zou het niet in de magnetron doen.
Als je het in de magnetron doet, is de smaak meestal toch wel wat minder.

In de oven kun je ze eventjes opwarmen op circa 175 graden.
Het allerlekkerste is natuurlijk in de pan, maar zoals je al aangaf dit was geen optie.
Verder kan je ze nog in de frituurpan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de magnetron wordt het korstje wat slap, echter het is dan wel lekker warm. en gaar was het al.
in de oven gaat een stuk langer duren. de oven voorverwarmen, de kibbeling door en door warm laten worden.
in de koekenpan kan ook, heel klein beetje vet erbij tegen het aanbakken, of goed om blijven scheppen.
in de frituurpan is ie snel heet, maar let op dat de korst niet te donker wordt, dan is ie minder lekker.

Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik koop regelmatig heerlijke gebakken kibbeling op de markt: lekker, maar als je thuiskomt: koud.
gelukkig op een bord een half minuutje voluit en dan uitzetten, is bij mijn magnetron genoeg.

maar magnetrons verschillen onderling, ik raad je aan om een kleine portie op het bord te leggen, niet tegen elkaar aan, en dan een halve minuut, haal het er uit en proef een stukje, dan weet je of het te kort/te lang/te hoog of te laag was.

eet smakelijk, op een boterham is ‘t ook lekker, beetje peper en zout: heerlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de oven van 200 graden C. zo'n 8-10 minuten tot ze warm is. Dat is de beste manier om nog een krokant stukje vis te eten.
In de magnetron kan ook maar zet hem dan op half vermogen (300 à 400 W) zo'n 2-3 min. Hij wordt wel zachter, maar zo is hij nog niet droog.
amc