Voor hoeveel gram noodles/groente/vlees is de Japanse Teriyakisaus van AH excellent bedoelt?

Ik wil noodles maken met groente en kipfilet. Hoeveel ml saus heb ik nodig voor 250 gr. noodles, 250 gr. kip en 250 gr. groente?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Antwoorden (1)

Het pakje is voor 160 gr. saus. Dit kan je helemaal gebruiken en is voldoende voor een wokgerecht van deze grootte.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ik alles gebruiken? Is dat niet teveel?
amc
11 jaar geleden
Ik ken die pakjes zelf niet, maar ik neem aan dat het een kant-en-klare uitschenkbare saus is? Dan zou ik zoveel eruit schenken als ik lekker vind. Zelf houd ik wel van saus en ik denk dat bij mij het hele pakje erbij zou gaan tenzij het een dunne saus zou zijn. Ik denk dat het gewoon een dikkere woksaus is, die lekker blijft 'hangen' aan de ingrediënten. Je kunt de saus dus gewoon toevoegen naar jouw eigen smaak. Als alles je teveel lijkt, dan doe je gewoon tot zover het je lekker lijkt. Beter eerst iets te weinig toevoegen, je kunt er makkelijker bij doen, dan eraf halen.(^0^).
amc
11 jaar geleden
Als het hele pak je teveel is en je houdt wat over, dan kan je de rest gewoon in de koelkast bewaren of je maakt de volgende dag gehaktballen en giet de rest saus bij de jus van de ballen. Kan uiteraard ook sowieso bij jus van het meeste vlees.