Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke geraspte kaas is het best geschikt om uiensoep te gratineren?

Heb ik gister in een kookprogramma gezien. ik weet alleen niet welke kaas daarvoor gebruikt werd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
16K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als het de uiensoep was ,dan was met Gruyère kaas gemengd met parmezaanse kaas maar het meeste was Gruyère dat dan met croutons van de dunne stokbroodjes in de oven ging om te gratineren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou belegen kaas nemen. Tikje pittig maar het smelt wel in de oven/grill. Ik weet niet of dat gebruikelijk is maar ik gebruik die altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het "hoort" eigenlijk met Gruyère, een Zwitserse kaas.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Zeer lekker is om een beschuit met geraspte Emmentaler erop te strooien (zie filmpje in bijgevoegde link)
Smakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klassieke uiensoep wordt bestrooid met geraspte Gruyère. Er wordt een snee geroosterd stokbrood dik bestrooid met Gruyère op de soep gelegd en vervolgens wordt de ovenvaste soepkom zo onder de grill gezet.
Zet ze maar enkele minuten onder de grill, want zwartgeblakerde kaas is niet lekker!

Je hoeft je echter niet persé aan het klassieke recept te houden. heerlijk zijn ook kazen als Comté, Beaufort of gewoon extra belegen boerengoudse. Neem liever geen Parmezaan want die is te droog.

Neem in elk geval een stuk kaas dat je zelf erover raspt en liever geen voorgeraspte kaas.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding