Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Dan ruikt het muf als je het pak open doet.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Indien het meel goed droog is opgeslagen (dus geen klonters heeft), geen afwijkende geur heeft en uiteraard geen schimmel, dan kun je het gewoon gebruiken.

De wateractiviteit van meel is dermate laag dat er maar enkele micro-organismen kunnen groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer er heel kleine (meel)wormpjes in krioelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je het pak meel, voorzichtig opent en je kijkt naar de zijkant, binnenkant van het pak en er beweegt niets, 1e check 2e is je meel door een fijn zeef doen, als er ongerechtigheid achterblijft, zwarte krioelende toestanden, wegmikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er kleine, 5 mm, torretjes in het pak zitten, dan is de bloem niet meer bruikbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er vieze beestjes zoals wormpjes inzitten zou ik het niet meer gebruiken. In principe is de meel dan nog wel goed (de wormpjes kunnen overigens ook geen kwaad, als je niet zo'n moeilijke eter bent), maar het idee lijkt me best ranzig dus ik zou het dan gewoon weggooien. Verder is bloem erg lang houdbaar als je het goed bewaart :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding