Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik haaienvlees kopen?

Hoi, ik zoek voor iemand die in het buitenland woont haaienvlees. Maar kan het nergens vinden heb niet zoveel tijd meer, ga volgende week al diekant op ....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weetje dat dat super zielig is. en dat ze in china voor hun haaienvinnensoep alleen de vin eraf snijden en de rest terug in zee gooien... volgens mij is het in nederland ook illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is vast niet illegaal, aangezien het in restaurants gewoon geserveerd wordt. Zielig, mwah, er zijn zat dieren die mishandeld worden en gedood worden voor onze voeding en/of plezier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat maakt het bij haaien minder zielig? voor al die dieren is het zielig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach ja, in India is de koe heilig, en wij vreten er veel van. Wat in het ene land normaal is, is in het andere land niet normaal. Houdt je altijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Soms zie je ze wl eens liggen bij de viskraam op de markt.
Worden vaak als bijvangst aan land gebracht.
Je kunt altijd op de visafslag vragen of ze aangeboden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon bij de viskraam, hier in Breda en in R'dam in ieder geval wel...;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig, waar in Rotterdam ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij kwamen altijd op de grote markt bij de Meent (station Blaak) op zaterdag en dan bij de visboeren (die staan allemaal bij elkaar op hetzelfde stukje). De eerste kraam op de hoek is trouwens de beste maar kijk maar waar de Aziatische mensen voor staan...daar gewoon vragen! In Breda bij viskraam De Ruyter op de di/vr grote markt en za op de Nieuwe Haagdijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook op afrikaanderplein [rotterdam zuid]op woensdag en zaterdag en bij de buitelandse visboeren
Ik weet niet in welk land die persoon woont maar ik woon in hartje België en hier verkoopt elke deftige visboer dit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook verkoopt elke visboer zeepaling en dat is jonge doornhaai
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
En dat is lekker!!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding