Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel appels heb ik ongeveer nodig voor een normaal potje appelmoes?

Ik heb maar een beperkt aantal potjes. Nu wil ik appelmoes maken maar hoeveel appels gaan er ongeveer in een normaal potje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
10.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoeveel ml is 1 potje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede vraag, de etiketten zijn al van de potjes af.
Maar als ik kijk op de site van hak de gok ik 210 ml.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt er altijd even water in gieten tot de hoogte dat je de appelmoes wil, en dat overgieten in een maatbeker
Ivana
11 jaar geleden
Voor een half 'hak'potje heb je drie middelmatige appels nodig. Voor een hele pot 4-5 grote appels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Appels verschillen onderling net zozeer van grootte als potjes ; daar is dus weinig zinnigs over te zeggen.

De schillen en klokhuizen gaan er uit, er komt wat water en eventueel suiker bij, dus over het algemeen kun je aanhouden dat het gewicht aan appels gelijk moet zijn aan de inhoud van de potjes. Dus voor 4 potjes van 250 ml een kilo appels. Hoeveel dat er zijn hangt, nogmaals, van de grootte van de appels af.

Maak altijd ietsje meer ; wat teveel is kun je best 's avonds al eten en nog een dag of twee bewaren in de koelkast in een gewone koelkastbak.

Toegevoegd na 1 minuut:
De inhoud van de potten kun je natuurlijk eenvoudig controleren door ze te vullen, en het water over te schenken in een maatbeker. Appels weeg je op een weegschaal ; gemiddeld gaan er 5 in een kilo (4 grote, 6 kleine).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding