Hoe kan ik mijn soep nog iets meer een Chinese tint geven ?

Ik heb een lekker soepje gemaakt van paprika, sojascheuten, ajuin en curry. Smaak is super maar toch zou ik graag het nog ietske meer chinees laten smaken. Welk kruid of iets anders kan ik er nog bij doen op het einde ?

11 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (12)

Waarschijnlijk ontbreekt het aan vissaus / sojasaus
Er zal ook iets van vees / bouillon in moeten (Geen soep in china zonder een bouillon basis)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er een snufje vijfkruidenpoeder / five-spice door doen. Dat geeft het een extra Chinees vleugje.
bamibal
11 jaar geleden
rubia
11 jaar geleden
Ah dat ken ik niet.
Mijn moeder heeft wel eens Chinese soep gemaakt(volgens een recept)en daar zat oa noodles in(ipv vermicelli),kleine garnaaltjes en reepjes omelet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje suiker toevoegen. Chinese soepen smaken toch altijd een beetje zoet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
beetje appelmoes kan ook. chinees is ook wel zoet-zuur
Kook wat mie, snijd een lente ui aan schuine stukjes, laat twee geklopte eieren met een klein straaltje in de zachtkokende soep lopen. Voeg klein beetje lichte Soyasaus en de mie en lente ui toe. Een beetje Ve tsin(commentaar)en het is helemaal chinees. Gebruik de volgende keer geen kerry, dat wordt heel weinig gebruikt in de chinese keuken.Wel kurkuma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet vergeten beetje sambal er bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt raar misschien maar een paar lepels appelmoes. Het smaakt dan wat zoeten en het bindt ietsjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ waarom 2 minnen? Het klinkt onlogisch maar werkt idd goed bij zoetzure gerechten.
Een paar druppeltjes citroensap, flintertjes (winter)wortel, plakjes champignon (uit blik, of zelf eerst in wat sesamolie gebakken), gare witte rijst, en omeletreepjes.
Amadea
11 jaar geleden
Doe een klein beetje tauge erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rubia
11 jaar geleden
Idd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat echt zo? Dan ben ik in de war met bamboe scheuten denk ik? Of is dat weer het zelfde als soyascheuten?
je kan er nog bij doen 1 bos uitje fijn gesneden 100 gr Chinese instant-mie 2 eetlepels droge sherry stukje gember van 2 cm heel fijn gesneden laat dit dan nog even trekken
2 eieren kluts deze en bak er een omeletje van rol op en snij er dunne sliertjes van die je dan over de soep strooi als je hebt opgeschept
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt eventueel nog wat eetlepels zoete ketjap, sambal, sereh, azijn, djahe, vetsin (niet voor iedereen geschikt), knoflookpoeder, 1 handje mihoen, en 2 eetlepels maizena toevoegen voor een lichte binding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chinezen gebruiken meestal kippenbouillon, ..curry wordt nauwelijks gebruikt in de chinese keuken.