heeft iemand een ijsthee recept wat hetzelfde smaakt als lipton ice tea green?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

Precies de smaak namaken is vrijwel onmogelijk. Ik maak hem wel eens zo:

Een liter groene thee laten trekken met 2 zakjes (ik vind de groene vruchten thee van het albert heijn merk erg lekker.
Zoeten met honing creme en rietsuiker. En een scheutje citroensap. Goed roeren en snel laten afkoelen in de koeling.

Als je ergens sinaasappelaroma kan vinden lijkt me dat ook wel lekker maar ik heb deze helaas nog niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is honingcreme? dat ken ik niet. Kan dat ook met gewone honing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook met gewone honing maar persoonlijk vind ik hiloningcreme makelijker te doseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kookwinkel.nl/webshop/43017-nielsenmasseysmaakstofsinaasappelextract118ml.asp Ze hebben meerdere vestegingen, dus mischien ook één bij jou in de buurt.

Andere antwoorden (3)

Dat zal waarschijnlijk onmogelijk zijn omdat die frisdranken gemaakt worden van instant thee. Dus een oplosbaar poedert. Maar je kan zelf experimenteren en dat is nog leuk ook. Gewoon thee zetten.suiker erbij Koelen en proeven... Lekker..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat soort recepten zijn en blijven geheim coca-cola is ook al jaren geheim en niemand kent het na-maken kan maar dan is de smaak anders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ingrediënten Lipton ice tea green zijn :
Water, Natuurlijk aroma, Groene thee extract, Citroenzuur (E330), Appelzuur (E296), Trinatriumcitraat (E331), Ascorbinezuur (E300), Acesulfaam-K (E950), Aspartaam (E951)Mogelijke sporen:

Moelijk na te maken dus. Als je nou een pakje Lipton groene thee neemt (van die zakjes), thee van zet, met suiker en die je vervolgens ijskoud laat worden, beetje citroen, of appelsap en je komt er aardig in de buurt denk ik.

Mischien kan je ook experimenteren met groene theepoeder. Ik koop regelmatig ice tea green (geen Lipton) bij een aziatische toko. En bij de ingrediëntenlijst van die flesjes staat altijd green tea powder. Groene thee poeder koop ik dan weer bij Simon Levelt, want onze toko heeft het helaas niet. Wel prijzig moet ik zeggen, voor 30gram betaal je 35 euro!