Moeten witte asperges in pot nog worden gekookt?

Ik heb er 1 uit pot geproefd (ongekookt) en ik vond het wat draderig en helemaal niet zacht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
44.3K

Het beste antwoord

nee hoor, witte asperges in de pot zijn klaar voor gebruik.
veel mensen rollen zo'n asperge in een plakje ham en dan
is 't klaar.

je kunt het ook 's avonds eten als je trekt hebt in iets en
je weet dat je eigenlijk beter niets kunt eten, het is een
groente en dat kan wel als extra.

er zijn meerdere winkels lidl/aldi die deze potjes verkopen,
mijn ervaring is dat je even moet uit proberen welke naar
jouw smaak de beste is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee die hoeven niet meer gekookt te worden. Waarschijnlijk heb je een slechte getroffen.
11 jaar geleden
nee dat is niet nodig.zo opeten kan gerust
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Asperges in een bokaal zijn meestal tot altijd voorgekookt. Dat de asperges draderig zijn komt omdat ze niet goed geschild zijn. Ongeschilde asperges zijn niet te eten! Altijd buitenste laag eerst goed eraf schillen met dunschiller. Daarna gewoon stomen of koken. En dan zouden ze wel overheerlijk moeten zijn/smaken!