Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

(Hoe) kan ik voorkomen dat de verpakking van sommige kant-en-klaarmaaltijden steeds openbarst in de magnetron?

Ik ben geen goede kok. Daarom maak ik regelmatig gebruik van de kookkunsten van Albert Heijn. Even in de magnetron en klaar is kees...

Maar sommige maaltijden richten een ware ravage aan in mijn magnetron. Bami met saté ajam bijvoorbeeld.
Zoals op de verpakking staat, prik ik netjes een heleboel gaatjes het plastic. Ik houd me keurig aan de voorschriften die op de verpakking staan, maar na een minuut of vier volgt er een enorme knal en barst het plastic aan de bovenkant open. Alsof er een bom ontploft... Even later volgt er meestal nog een tweede explosie. En na het eten ben ik nog minstens een kwartier bezig om die saté-smurrie uit alle hoeken van de magnetron te vegen.

Is er een manier om dit te voorkomen? (Meer gaatjes in de verpakking prikken of het plastic voor een deel verwijderen helpt niet).

11 jaar geleden
in: Koken
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry hoor maar ik moest wel even lachen. Zag je al bezig met al dat gedoe. Klopt je magnetron wel? Zo te lezen is het vermogen wel heel erg hoog. En dan knalt alles uitelkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me net als Jodel ook af of dit wel klopt. Ik heb dit nooit. Toen ik je vraag las, dacht ik dan ook dat je vergeten was gaatjes te prikken in het plastic, maar dat is dus niet het geval.
Het zou mij dus niet verbazen als er iets niet in orde is met je magnetron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je op een lager vermogen verwarmt -maar dan wat langer?
Ritsuka
11 jaar geleden
Kant en klaar maaltijden bevatten vaak zeer veel zout en conserveringsmiddelen, en weinig voedingsstoffen. Ik zou ze persoonlijk niet te vaak eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak ook wel eens zo'n bakje klaar en nooit problemen. Mijn advies: probeer eens een lager vermogen! Er is iets mis met je magnetron.
Verwijderde gebruiker