Hoe lang moet een loempia in de oven en op hoeveel graden?

Op de verpakking staat alleen 'uitleg' over de frituurpan. Verder staat er vermeld dat de loempia ook in de pan, oven en grill bereidt kan worden, maar er staat nergens hoelang en op hoeveel graden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
126.1K

Het beste antwoord

Diepvriesloempia; ca. 22 min. op 250 graden C. in een normale elektrische voorverwarmde oven/ grill.
Ontdooide loempia; ca. 14 min.

Wel regelmatig keren en het best op een met bakpapier bekleed bakblik leggen.

Je kunt hem ook in de koekenpan op middelhoog vuur bakken in een beetje olie. Dan duurt het ca. 25 min.

In een hete lucht oven zal hij iets eerder klaar zijn en dan kan het het best op ca.190-200 graden C.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de loempia op deze wijze bereid en hij was perfecto!

Andere antwoorden (3)

Oven: De oven voorverwarmen tot 250°C. Leg de bevroren loempia's op de bakplaat en plaats deze in het midden de oven. Baktijd: +/- 20 minuten. Tijdens het bakken de loempia's regelmatig keren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat vreemd en dom dat het er niet bij staat.

Als het een diepvriesloempia is zou ik hem eerst laten ontdooien dan dan ca 10 -15 minuten in de oven op 180-200 graden,afhankelijk van de grootte en hoe knapperig/bruin je hem wilt hebben.

Zorg wel dat hij aan beide kanten verwarmt wordt en als je een bak onder in hebt,haal die er dan uit of keer je loempia na 5-7 minuten.

Als je hem bevroren wilt doen tel er dan 5-10 minuten bij op.
Het beste kun je af en toe even kijken of hij al bruin wordt,duurt het te lang zet je oven dan iets hoger.

Oh ja als je geen heteluchtoven hebt dan eerst nog ca 10 minuten voorverwarmen op 210 graden!

Eet smakelijk!

Bron,eigen ervaring ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een loempia kan het beste worden gebakken in een voorverwarmde oven op 200 graden Celsius voor ongeveer 15 tot 20 minuten. Zorg ervoor dat je de loempia's regelmatig controleert om te voorkomen dat ze te veel kleuren of uitdrogen.
een jaar geleden