Waar kan ik rood glazuur kopen?

Mijn bedoeling is om voor mijn vriendje een cake te bakken in de vorm van een hartje. En deze dan met rood glazuur te bedekken en dan met wit glazuur onze namen erop te zetten. Weet iemand waar ik rood (en ook wit) glazuur kan kopen? Want ik heb al in een kleine supermarkt gekeken, maar daar hadden ze geen rode kleur. Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Het beste antwoord

Dr.Oetker gebaksglazuur + Dr.Oetker kleurstof =
Rood glazuur!

Normaal gesproken moet je zo'n zakje glazuur 5min onder heet water houden, ongeopend. Maar je kan ook een stukje scheuren aan de bovenkant, paar druppels rode kleurstof erin, goed mengen en dan rechtop in een kom met heet water leggen.

Vaak verkopen bakwinkels ook kant en klare glazuur of vloeibare fondantglazuur in allerlei kleuren, dus zou je ook kunnen kijken of je er één in de buurt hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je makkelijk zelf maken:
Meng poedersuiker met warm water en doe daar rode kleurstof door, te koop bij supermarkt, natuurwinkel en sommige drogisterijen, maar ook op het internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bietjessap kan ook. Wit glazuur is poedersuiker met water zonder kleurstof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vandaar ook de drogisterij en natuurwinkel :)
Rood glazuur koop je niet, dat maak je lekker zelf (en zo romantisch). Maak glazuur van poedersuiker en water, bijvoorbeeld 150 gr poedersuiker en water. Goed roeren tot je een stevig papje krijgt. Het sap van rode biet (uit een potje, of kook 1 rode biet, laat afkoelen) maakt de glazuur rose of rood, naar gelang je de hoeveelheid bietensap toevoegt. Druppeltje citroensap voor de frisheid. Klaar.