Welke ingrediënten zitten er in eikruiden en in welke supermarkt kan je een potje eikruiden nog kopen?

Ik kocht vroeger altijd silvo eikruiden bij de AH, maar dat is daar al een tijd niet verkrijgbaar. Bij Aldi, Plus en Lidl zie ik ze ook niet.

Dus mijn vraag is tweeledig: Kan ik het zelf maken met bepaalde ingrediënten en is het kant en klaar te koop als busje (niet als zakjes) in bepaalde supermarktketens als standaard assortiment?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zelfde potje eikruiden hebben wij thuis,mijn moeder heeft het bij de MCD gekocht,maar dat is wel een jaartje geleden ofzo(zegt ze)
Misschien hebben ze het nog steeds in het assortiment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk eens op de site lekkeruitholland.com die hebben heel veel produkten die niet meer overal te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Laurena: Ik had ook zo'n potje, maar nu is het op.

Het beste antwoord

Bij ons is het ook uit het assortiment bij AH verdwenen, er was te weinig animo.
Ik heb echter een slager die ook de vleesmixen etc. van Verstegen verkoopt. Ik ben hier vaste klant en hij bestelt hem altijd extra mee als ik erom vraag.
Misschien heb jij in jouw buurt ook een keur slager die ze verkoopt? Is voor hem een 'eitje' om het bij de volgende aanvulbestelling die hij bij Verstegen doet er ééntje mee te bestellen. Kijk anders eens bij de site van Verstegen. Hier staat ook een opsomming van slagers die hun producten verkopen. Misschien is hiervan één in jouw buurt? Voor het geval je het in geen andere super vindt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt natuurlijk ook zelf een lekker mengsel maken.
Roerei; bieslook, kervel, peterselie,tijm, rozemarijn.
Omelet; bieslook, kervel, citroenmelisse,rozemarijn.
Simpele ei kruidenmix die altijd goed is;
peterselie, bieslook, selderij(zout), evtl. beetje lavas,
en natuurlijk peper/zout.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk kiezen, alle antwoorden helpen me. Dit antwoord geeft een alternatief én uitgebreide eikruidenmixen. Rest krijgt natuurlijk ook een plus.

Andere antwoorden (2)

Het is nog steeds te koop, ook in een 'shake it' versie.
De samenstelling is:
Zout, paprika, korianderzaadjes, witte peper, kerrie (kurkuma, fenegriek, aardappelzetmeel, mosterdzaadjes, specerijen, kruiden), nootmuskaat, gember, tijm, laurier, antiklontermiddel: calciumsilicaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me net voor.
Als je hier je postcode invult zou je te zien krijgen waar je het kan krijgen.
http://www.silvo.nl/content.cfm?id=10434
bamibal
11 jaar geleden
Maar Silvo is niet hetzelfde als Verstegen. Of zouden ze hetzelfde smaken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verstegen hebben ze bij de Plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben ze deze bij de Plus? Kon het niet vinden. Bij Ah is het uit het assortiment.
Ik heb deze ook. En ook had ik altijd tip top kruidenzout, ook van Verstegen (niet van silvo). Die kon ik ook nergens meer vinden, maar toen ik daar op GV naar vroeg, zei iemand: AH XL. En ja hoor, daar hebben ze alle soorten.
Hij is er namelijk zeker nog wel. Zie bron van Verstegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ik net toevallig aan AH XL tegenkomen! Hebbes. Dank voor je antwoord.