wie heeft het recept voor de teriyaki saus van shabu shabu?

Bij de biefblokjes en kipstukjes zit een zoete teriyakisaus. Ik heb al kant en klare saus van vele merken in de supermarkt en chinese groothandel geprobeerd maar die zijn het net niet. Bij shabu shabu vroeg ik ernaar en daar zeiden ze dat ze de saus zelf maken met het recept was het geheim van de chef....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Het beste antwoord

zelf maak ik deze,weet niet of het van shabu is
1 el japanse sojasaus
2 el rijstwijn of sherry
2 el suiker
2 el olie
4 tl gemberpoeder
1/2 kopje kippe/runderbouillon
1 teentje knoflook, geperst

Bereidingswijze
Combineer alle ingredienten en gebruiken als marinade, na het marineren de rest gebruiken om het vlees onder het grillen te bestrijken. Aan het einde van de grill tijd de rest van de marinade een een pannetje doen en zachtjes inkoken, zodat een stroperige saus ontstaat.

dit is voor ongeveer 1 kopje van de marinade.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk recept al is het niet echt de shabu shabu saus. Misschien een beetje tweaken naar eigen smaak. Bedankt in elk geval voor het recept.

Andere antwoorden (1)

Dat klopt maar je kan het heel gemakkelijk zelf maken. Ik zelf doe het met sojasaus. knoflook, suiker en sake. je kan er gember bij doen maar dat hoeft niet. Maar inderdaad elke shabu shabu heeft zn eigen smaak. misschien kan je het eens in een japans restaurant vragen.. maar dan nog krijg je denk ik niet alle geheimen van de kok ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
je kan er natuurlijk ook sesam doorheen doen maar waarschijnlijk heb je er ook al sesam dip naast?

(oh ja je mopet de ingeredienten in een pan verwarmen en dan af laten koelen ( kan je best lang bewaren ook in de koelkast voor andere keren)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon zoiets als kikkoman sojasaus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik heb zelf altijd japanse inderdaad. Kikkoman.