Rijstmeel 2-tal minuten bakken, is dat voldoende?

Hallo,

ik zou graag het volgend recept willen uitproberen, zie hieronder:

http://glutenvrijechef.blogspot.nl/2012/04/tortilla-wraps-zelf-maken.html

Er staat -> "Verhit de koekenpan.
Bak de tortilla’s 1 minuut per kant in een droge koekenpan."

Maar ik vroeg mij af of 1 minuut (per kant) bakken wel voldoende is om die tortilla's gaar te krijgen? Zullen die tortilla's goed opneembaar zijn door het lichaam of moeten ze gewoon langer gebakken worden?

Want rijst kook je toch zo'n 8 à 10 minuten? Bruine rijst moet je zelfs bijna tot 20 minuten laten koken (op laag vuur weliswaar), daarmee de vraag of 2 minuten bakken wel voldoende zal zijn om het gaar te krijgen?

Wie helpt mij, ik ben een man en heb zero kennis van koken en bakken, dat zal je wel gemerkt hebben hahaha

Wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het komt doordat meel vaak al behoorlijk bewerkt is en daardoor veel korter verhit hoeft te worden dan het oorspronkelijke (pseudo)graan. Volkoren speltmeel is in een sausje bijvoorbeeld in een paar minuten al goed, terwijl je volkoren speltkorrels heel lang moet koken voor ze gaar zijn.

Antwoorden (1)

Rijstebloem of rijstmeel is niets anders dan gemalen rijstkorrels. Je kunt het zelfs zelf malen in een koffiemolen bijv. Wat je overhoudt is fijngemalen rijst dat je zelf tot bijna poeder fijn kan maken.

Rijst is een graansoort en heeft als meel dezelfde gaartijden als andere granen. Voor een tortilla heb je dus dezelfde gaartijd voor rijstmeel dan van andere meelsoorten. 1 minuut per kant is dus ook bij rijstmeel voldoende.
amc