Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een pot pittige pastasaus nog mild maken?

Ik heb nog een pot pastasaus in de kast staan maar deze is pittig. Dit eet onze dochter niet. Kan ik hem nog op een of andere manier mild maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Optie: mengen met Hüttenkase, beetje yoghurt, en een flinke scheut gembersaus, potje crème freiche of room erdoor.
Het is wel lekker maar.....

Toegevoegd na 4 minuten:
fraiche
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien mengen met een pot niet pittige saus, of enkel tomatensaus.
wat je overhoudt vries je in voor de volgende keer, want je krijgt wel dubbele hoeveelheid dan. Invriezen gaat goed
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Een scheut room, of gewoon melk erdoor. Eventueel zoeter maken met bijvoorbeeld een schepje suiker.
En geef je dochter er een chique glas water bij, dan kan ze net als volwassenen die wijn drinken een slokje nemen als ze de pasta toch te scherp vindt.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Wat je kunt doen als je gerecht te pittig is geworden, is een schepje suiker toevoegen. Dat zou je hiermee ook kunnen proberen, maar je wilt het waarschijnlijk ook niet te zoet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik zou doen is er lekker een kilo tomaten kleinsnijden, warm maken tot het zacht is en door je saus roeren (of door het gedeelte van de saus die voor je dochter bestemd is). Wellicht wat extra oregano of andere italiaanse kruiden toevoegen.

En met een beetje mazzel vindt iedereen die deels zelfgemaakte saus zoveel lekkerder dat je het de volgende keer helemaal zelf maakt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik bij het maken van Chili con Carne uitschiet (wat me nog wel eens gebeurd) dan voeg ik ananas toe, soms met het sap. Kinderen vinden die zoete stukjes heerlijk, en praten niet meer over het scherpe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding