hoe krijg je (geboorte) muisjes (roze of blauw) zwart ?

een vriendin van mij wil graag voor een feest (voetbal) cakejes maken en dan versieren met zwart/witte (geboorte)muisjes.
wie o wie weet hoe ze dat kan doen ? (ze wil géén chocoladehagelslag gebruiken)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou ik haast voorstellen de roze/blauwe muisjes in gesmolten pure chocola te stoppen, maar ik vraag me af of de combinatie anijs/chocola wel echt lekker is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan plakt alles aan elkaar c4th! Verder geef ik het je te doen om de witte van de roze/blauwe te scheiden om zwart/witte te krijgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He, ik zeg niet dat het makkelijk is :) Dat de fabrikant van die muisjes nog niet op dat idee gekomen is trouwens zeg...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zouden ze? Wie koopt er nu wit-zwarte muisjes? Veel te weinig mensen om dat productief te laten worden. Die fabriek heeft overigens wel wit-oranje muisjes geproduceerd bij de geboorte van een prinsesje etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, met de voetbalgekte die hier in het land heerst is het helemaal geen gek idee om zoiets te verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beschuit_met_muisjes#Oranje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gegeten heb, maar de combi anijs-chocola klinkt eigenlijk alsof het best wel eens lekker zou kunnen zijn.

Het beste antwoord

Je zou suikerparels kunnen kopen.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/decoratie-suikerparels-c-3_100.html

Toegevoegd na 20 uur:
Die bij Het Zoete Warenhuis zijn wat groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij van die indische toko's verkopen ze kleurstof voor voedsel. Zo heb ik eens groene pannenkoeken gebakken op een verjaardag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan plakt alles aan elkaar omdat die muisjes veel te klein zijn. Verder zul je eerst alle witte/roze/blauwe wit moeten verven en dan de helft zwart of je moet eerst alle witte van de roze en blauwe gaan scheiden. Monnikenwerk!
voedingskleurstof kun je kopen bij de boerenbond, soms in de supermarkt, bij de interatuin (bakafdeling) en in bakwinkels. Ik denk dat het daar mee lukt (iets met water aanlengen en de muisjes erin laten weken, dan laten drogen)