Ik heb cupcakes gemaakt, met als einde chocolade saus(die nu hard is).. maar nu proef ik de cake ,droog! iemand tips, het zijn er nl 50!

niet hoe ik het in het vervolg kan doen, maar hoe krijg ik ze wat zachter..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Ik zou een héél dun glazuur maken van sinaasappelsap(vers!!) met poedersuiker, en dat in een nauw bakje doen. De cupcakes daar in houden, evt eerst met een tandenstoker gaatjes erin prikken, en ze het vocht een beetje op laten zuigen. Ze dan een paar uur laten drogen.
En dan maar hopen, dat ze minder droog zijn....
Een andere oplossing zou zijn om in kleine glaasjes mini-trifles te maken, met vers fruit en yello - maar waar haal je 50 glaasjes vandaan?? Succes - wat een teleurstelling na al je werk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt ze tremperen: Besprenkelen/benevelen met een smaakvolle vloeistof. Standaard is dat vaak suikerwater, maar het kan ook met likeur oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het cakeje doorsnijden en er iets van likeur/advocaat op doen en wat slagroom ertussen.
Door de vocht wordt het cakeje dan wat smeuïger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou het is voor uitdelen op school, dus alcohol is niet zo'n plan ha ha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg je wel zoete kindertjes :) Misschien als je ze in een plastic zak doet en die dichtknopt, dat ze dan vanzelf zachter worden voor morgen.
Is het dan zo erg, dat die kindjes dit merken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik bedoel met die laatste zin is; zijn ze dan zo droog, zullen die kindertjes dit dan wel merken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij maakt het de kinderen niet uit,je hebt er chocolade over gedaan.Ik denk dat ze dat heerlijk zullen vinden en niet eens merken dat ze droog zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiteindelijk gelukt...kinderen zijn niet zo kritisch .. maar de leraren des te meer ;)
Doorsnijden en met marmelade of jam besmeren.
En/of een plastic zak van binnen vochtig maken (druppeltjes water), daar de cakejes indoen en goed dichtmaken. Dan worden ze ook minder droog.
(Zelf ben ik trouwens een fan van droge cake .... hoe droger hoe beter, dus als je ze deze kant op wilt sturen :-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het maken van het beslag kan je wat meer ei en/of een beetje melk toevoegen. Ook is belangrijk het beslag voldoende luchtig te kloppen. Verder moeten de cakejes als ze zijn afgekoeld en je eet ze niet meteen, in plastic zak of op een andere manier luchtdicht worden bewaard om uitdroging te voorkomen.