Wie weet er een goed hoofdgerecht met muesli als ingrediënt?

Ik vind muesli persoonlijk heel erg lekker maar eet het alleen als ontbijt of als toetje. Maar als het zo lekker is, dan moet er toch ook een diner van te maken zijn? Wie weet er een goed recept?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd. Heb wel eens een soort koek gegeten die van/met muesli was gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf mueslibrood bakken met veel muesli erin. Wel een variant zonder suiker erin en dan een dikke sandwich maken met beleg naar keuze.

Het beste antwoord

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd en het komt ter plekke in me op, maar kipfilet combineert erg goed met vruchten en dergelijke. Misschien zou je kipfilets kunnen paneren met fijngemaakte (even in een plastic zak en met een deegroller of een lege wijnfles eroverheen) muesli.... Wel goed oppassen met bakken denk ik, want het lijkt me dat de muesli gauw verbrandt. Gebakken aardappeltjes erbij, sperziebonen en lekkere (zelfgemaakte) appelcompote waar je eventueel ook wat rozijnen doorheen kunt roeren. Succes ermee en ik hoor wel of het gesmaakt heeft....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ingrediënten:
500 g half om half gehakt ( niet voorverpakt, maar zelf gedraaid of van de "echte" slager.
2 eieren
3 eetlepels paneermeel
100 g muesli
zout , peper , beetje thijm, nootmuskaat en gemalen kruidnagel
1 gesnipperde ui en 1 teentje knoflook ( naar believen).
beetje melk

Boter om te braden, blikje gesneden tomaten op sap.

Bereiding:

1. Meng in een kom het gehakt, ei, ui, paneermeel, muesli, nootmuskaat, zout en versgemalen peper. voeg wat melk toe, maar maak het gehakt niet te slap. Maak 4 of meer even grote ballen van het gehaktmengsel.

2. Verhit de boter in een koekenpan en bak hierin de gehaktballen in ± 7 minuten rondom bruin. Bak daarna heel even de knoflook.

3. Voeg het blikje tomaten en de thijm aan het braadvet en de knoflook toe. Maak op smaak. Sudder de gehaktballen onder regelmatig draaien met het deksel schuin op de pan, in nog 15 minuten verder gaar.

4. Serveer de saus er apart bij.