mijn vader maakte eerder altijd komkommer in het zuur,dat deed hij met een oud recept,azijn zout en peper of zo.wie kan mij dat recept geven?

ik krijg het niet voor elkaar en mijn pa is overleden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.2K

Antwoorden (7)

Je vergeet de suiker en de olie. Je vader kan heel veel kruiden hebben gebruikt daar er erg veel mogelijke combinaties zijn.
Maar je hebt de meeste ingrediënten al bij elkaar. Kijk eens op Atjar recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dit ook altijd,maar niet met olie erbij zoals ik hierboven lees.

Een scheutje azijn,peper,zout en drie scheppen suiker en hierbij wat water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het juiste recept ken ik ook niet maar weet wél dat er gedroogde dille in moet. Mijn Duitse oma maakte dat 40j geleden ook. Volgens haar kan het niet zonder die dille.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal de schil van de komkommer af, snij hem met de keukenrasp of kaasschaaf aan dunne plakjes in een kom.
Strooi een beetje zout op de plakjes, hussel het door elkaar .
Vermeng in een andere kom 3 eetlepels azijn, 3 eetlepels olie 1 eetlepel suiker, 1 theelepel zout en wat peper, een eetlepel gesnipperde ui , een beetje gehakte verse dille ( geen gedroogde) en 2 eetlepels water door elkaar. Even proeven, en eventueel iets aanpassen naar jou smaak. De komkommer toevoegen zonder al het uitlekvocht en even mengen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frisse komkommer in het zuur (van Herman den Blijker)

Ingrediënten:

Komkommer
Rode pepertjes
Azijn
Suiker
Klein beetje water

Bereiden:

Komkommer snijden zonder zaadjes, doe er wat pepertjes bij en laat dat trekken in een warm mengsel van azijn en een klein beetje suiker en water.

Door het warme mengsel gaart de komkommer en de pepers en zo ontstaat er een frisse zure smaak.

Lekker voor bij de ‘blauwe hap’ (nasi of bami)

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=127421
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van de suiker gebruik ik zoetstof en maak het een tijdje van te voren klaar, zodat alles lekker kan intrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 eetlepels olie 1 eetlepel azijn 1koffielepel
Mosterd,peper en zout naar smaak.smakelijk,Michel.