Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je bijvoorbeeld zelfgemaakte zuurkool en stampot andijvie invriezen? (zie extra uitleg)

Mijn werktijden gaan veranderen en ik zal dus 1x in de maand een week op mijn werk moeten eten. Nu ben ik niet zo van een week patat, pizza en shoarma dus wil ik mijn eigen "prakkie" maken, maar heb ook niet elke ochtend zin om alvast voor de avond te koken en wil ik dit alvast in het weekend klaarmaken en eventueel invriezen. Wie weet er menuetjes die je makkelijk vooraf kan bereiden en in kunt vriezen. Kun je gekookte aardappels invriezen of recepten met gekookte aardappels. Wie weet er lekkere maaltijden, die je zelf kan maken en in kunt vriezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Aardappelen ben ik niet zo zeker van, die kunnen nog wel eens slijmerig worden.

Maar rijst en pasta gerechten kun je sowieso invriezen, geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor geen probleem. Als single dame. Doe ik dat regelmatig. Ik bak het daarna altijd even op. Heerlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb weer geen magnetron en haal altijd te laat mn bakje uit de vriezer. Maar ik denk als je laat ontdooien terwijl er geen deksel op zit... Dat het goed moet komen. Het condensvocht kan dan niet terug vallen op het eten zodat het niet soppig wordt,
ja deze zijn goed in te vriezen
als je het maar niet eerst laat ontdooien

gekookte aardappelen zijn ook goed in te vriezen
bord aardappelen boontjes slavink bv

zo uit de vriezer in de magnetron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stamppot kan je heel goed invriezen en in de magnetron verwarmen. Je kan ook goed een grotere pan maaltijdsoep maken, zoals erwten-bonen- linzens-goulashsoep en deze in porties invriezen. Op zo'n dag dat je dit meeneemt naar je werk, haal je er bij de bakker lekker pistoletjes of ander brood bij.
Ook pasta-en rijstschotels kan je in porties invriezen en in de magnetron zonder problemen verwarmen.
Aardappelpuree gaat prima, groentestoofgerechtjes en bakjes met vlees en jus, kan je alemaal in bakjes verdelen en dan onderling combineren tot een compleet menuutje.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Ja dat kan.
Kook in de week dat je niet op je werk hoeft te eten een dubbele portie van je maaltijd en vries de helft in.
In principe kan je alles invriezen maar bijv. gebakken aardapels en een biefstuk wordt er niet beter op .

Toegevoegd na 5 minuten:
Gerechten die vanwege de smaak niet in 1 bakje kunnen kan je in die speciale bakjes met vakjes er in doen.
Niet met meerdere bakjes voor 1 maaltijd gaan prutsen want dan haal je soms dingen door elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewone patatjes gaat ook hoor maar de smaak is niet echt hetzelfde .
Wat ik ook invries met bergen zijn pannekoekjes met een paar verpakt in vrieszakje.Dan 3 minuutjes microgolfoven in op volle kracht.
Smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cilli con carne is heel goed in te vriezen, maar ook nasi. Of een makkelijke wrap. Dus een tortilla, met kipfilet ( vleeswaren ) en een bakje rauwkost is een makkelijke maaltijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stamppot is goed in te vriezen je moet het alleen langzaam opwarmen en goed doorroeren met het opwarmen voor de vocht te voorkomen eet smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep kun je heel goed invriezen! Die doe je nadat je ze bereid hebt gewoon in een kunststoffen doosje en dat zet je in de vriezer. Als je het dan wil opeten, doe je de bevroren soep in een pan en laat je het (al roerende) ontdooien.

Toegevoegd na 41 seconden:
Ehh... let wel op als je de bevroren soep in een pan doet: het doosje niet ook doen! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn er velen. samengestelde gerechten laten zich het best invriezen: allerlei stampotjes, nasi, bami, heldere en gebonden soepen, ragouts, visstoofgerechten
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding