Welke dingen kan ik gebruiken bij kaasfondue?

Naast de standaard dingen als stokbrood, broccoli en bloemkool

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dus etenswaren om mee in de kaas te dippen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
17.9K

Het beste antwoord

Zie hier allerlei lekkers om in kaasfondue te dopen:

Tortillachips,
Spruitjes,
Champignons,
Komkommer,
Paprika,
Gekookte pasta ( Penne of Tortellini bijvoorbeeld),
Gebakken krieltjes,
Gebakken aardappelkroketjes,
Kleine gehaktballetjes,
Stukjes gerookte kip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer ook eens minder voor de hand liggende dingen zoals:

- Marshmellows
- augurk
- M&M's
- lange vingers
- Bostogne koeken
- pepernoten (of kruidnoten)
- mandarijnen
- banaan
- auto drop

Zou je het me willen laten weten of het lekker was? Ben ik wel benieuwd naar.

Toegevoegd na 1 uur:
Top koks combineren chocolade en kaas.(zie link)
M&M's met kaasfondue de perfecte combinatie !

Toegevoegd na 1 uur:
De eerste man die mensen aanraadde om een rauwe haring te eten werd gekielhaald, nu maakt het deel uit van onze cultuur! Geloof me nou als je eenmaal M&M's met kaasfondue hebt gegeten wil je het elke week !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
autodrop in de kaasfondue?? hahaha Trouwens M&M's vind je niet weer terug ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze in een pollepel legt wel, heb je mij die -1 gegeven voor mijn briljante experimentele culinaire visie? Dan behoor je vast bij de grijze-wat-de-boer-niet-kent-vreet-ie-niet categorie. Geldt ook voor de rest die een -1 wil geven. Durf je dit eet-experiment wel aan, toon je blijk van waardering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag van mij wel een -1 bij elk antwoord neerzetten dat ik geef, als jij en je schaap daar gelukkig van worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb je geen - 1 gegeven, vond je antwoord hilarisch, maar ga het niet zelf proberen. Ik kan grappige antwoorden zowiezo wel waarderen, geef daar geen minnetjes voor hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is dan die anonieme minnetjes gever? zomaar een min geven zonder dat met argumenten te onderbouwen of reactie te geven dat vind ik echt min!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
VOlgens mij ben jij in de war met chocolade-fondue. Ook heel lekker hoor, daar niet van, maar niet echt geschikt voor in de kaasfondue. Vandaar al die minnetjes denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mop, ik probeer juist chocolade fondue en kaas fondue te combineren met M&M's. Alleen top koks combineren kaas en chocolade tot nu toe Maar als ik het zeg krijg ik minnetjes van die gasten hier. check de link dan !
http://www.foodnetwork.com/recipes/paula-deen/chocolate-cheese-fudge-recipe/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yikes ! Ik weet wel dat ze in het verre oosten ook kaas verkopen met chocoladesmaak, maar ik geloof dat ik daar culinair nog niet helemaal aan toe ben...al vind ik zowel de combinatie kaas en chips als de combinatie chocola en chips wel weer erg lekker, dus wie weet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom al die minnetjes smartass, vandaar van mij een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok van mij ook een plusje, er staan ook hele lekkere dingen tussen die met fondue kunnen.
Bastogne koek doen we wel bij de thee, ok?
* paprika
* champignons (met een spatje citroensap)
* komkommer
* ananas
* broccoli (even blancheren)
* zilveruitjes
* augurken.
* nachochips
* druiven
* kerstomaatjes
* garnalen
* prei (kort blancheren)
* verschillende worstsoorten, salami, servelaat
* andere fruit

Tis maar net wat je lekker vind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien soepstengels, komkommer, wortels en tomaten?
Het denk ik het handigste om voor wat stevige dingen te kiezen, die ook hartig of zout zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komkommer, worteltjes en paprika. Snijd van deze drie groenten 'staafjes' van ongeveer 10 cm en plaats ze in glazen op tafel. Dit staat feestelijk en je kunt hier op prima mee dippen.
Ook stukjes verse ananas, cherrytomaatjes tomaatjes en verschillende worstsoorten (chorizo, salami. cervelaat) kunnen heel goed gebruikt worden om mee te dippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmmmm, Ananas, is mijn favoriet, +1 omdat ie erbij staat.
tortillachips, quacamole, gekookte krieltjes of chorizo.
Verse gekookte tortellini kan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
quacamole om mee te dippen????hoe doe je dát?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahaha, oei nieuwsgierig, ik ben even in de war geweest, bedoel natuurlijk avocado.
Bij een kaas met lekker veel smaak (belegen) zou ik een echte tegenhanger zoeken in de vorm van een zure appel.

Bij een hele rustige (jonge) kaas zou ik ook iets rustigs doen zoals cake en groene groenten, probeer eens selderij.

Dus het hangt wel een beetje van de kaassoort af ben ik bang.