Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang is zelfgemaakte guacamole houdbaar?

Ik wil het wegens tijdgebrek graag van te voren maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dezelfde dag nuttigen: ondanks toevoeging van citroen en kruiden is het snel afzichtelijk.
met een aluminiumfolie afdekken helpt wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Guacamole is wel een tijdje houdbaar,(ik neem aan dat je het geen week tevoren klaar wilt maken. Maar het verkleurt snel, en dan ziet hete r minder lekker uit. Om dat verkleuren tegen te gaan, goed luchtdicht afdekken met folie
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ik bewaar het soms nog 1 dag in de koelkast. Langer gaat echt niet. Na het maken moet je de pit erin doen om verkleuring tegen te gaan en als je het in de koelkast zet een beetje citroensap erover doen en goed afdekken met een deksel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een truc die ook door slagers gebruikt wordt. Als je in plaats van gewoon zout een beetje nitrietzout gebruikt of zout en een klein beetje ascorbinezuur (=puur vitamine C, dus geen bruistablet) én een plastic film op het oppervlak van de guacamole legt dan wordt het lang houdbaar in de koeling met behoud van de frisse kleur. Wil je dat niet dan is er maar één remedie: kort van te voren maken en die 5 minuten toch maar opofferen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding