Zit er gelatine in maggi bouillon kuipjes?

maggi gelatine

Toegevoegd na 17 uur:
Het gaat dus niet alleen om de groentebouillon beste mensen, maar ook de andere soorten.

( ik ben geen vegetariër, maar voedingsstudent. Vanuit dat oogpunt ben ik dus nieuwsgierig )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.1K

Antwoorden (5)

als het goed is niet, zeker niet in groentebouillon.
in vleesbouillon zou het kunnen zitten, maar dit is er meestal uitgehaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik gevonden op de site van maggi:

``Zijn de MAGGI Bouillonblokjes ook geschikt voor mensen die vegetarisch eten?``
Ja, de MAGGI Bouillonblokjes bevatten geen dierlijke ingrediënten en zijn daarom dus geschikt voor vegetariërs. De MAGGI Tuinkruiden Bouillonblokjes en de MAGGI Groente Bouillonblokjes zijn ook geschikt voor vegetariërs.

Conclusie: er zit geen gelatine in de bouillon kuipjes van Maggi!

Toegevoegd na 18 uur:
Ik heb even de Consumentenservice aan de lijn gehad:
Er zit geen gelatine in de bouillonKUIPJES net als de bouillonBLOKJES van Maggi.
Dus ook niet in de runder/kip bouillonkuipjes.
(je kan je het ook navragen http://www.maggi.nl/Contact/Contactformulier.aspx)

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van groentebouillon heb ik de samenstelling kunnen vinden, van vleesbouillon niet.
Ingrediënten: gereconstitueerde groentesappen uit concentraat , glucosestroop , zout , water , zonnebloemolie , gistextract , suiker , groentegries 1,8% (wortel, ui, prei) , maïszetmeel , verdikkingsmiddelen (xanthaangom, johannesbroodpitmeel) , peterselie , voedingszuur (citroenzuur) , peper , aroma’s , Mogelijke sporen van melk, tarwe, ei, sesam, mosterd.
Ik neem aan dat er in de runder/kippe bouillon een weinig gelatine zou kunnen zitten. Het vleesextract gehalte zal rond de 3% liggen. Als verdikkingsmiddel zal naar mijn mening hetzelfde gebruikt worden als in bovenstaand recept voor groentebouillon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zit geen gelatine in. Dat lijkt alleen maar zo. Als je botten kookt, dan komt er een lijmachtige stof vrij die de vloeistof bindt. Hierdoor lijkt het alsof er gelatine in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar is dat juist niet hetzelfde als gelatine? Daarom willen vegetariërs geen gelatine gebruiken, omdat het gemaakt is van dierlijke botten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Amadea, runder- en kippenbouillon kan toch onmogelijk voor vegetariërs zijn? Daar is de groentebouillon voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eee....mamamarianne ; dat IS precies wat gelatine is ;-)
Maa verder heb je groot gelijk ; runder- en kippenbouillon is niet voor vega's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het verdikkingsmiddel; ik meen voornamelijk johannesbroodpitmeel. Daarmee kun je van een zwembad een trampoline maken, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dan moet je wel veel bij elkaar hebben - ik Zie het voor me.
De inhoud van bouillon kuipjes, nootjes, hartjes van diverse fabrikanten wordt dik door toegevoegd Johannespitmeel, Xanthaangom en soms verdikkers op basis van cellulose - allemaal plantaardige producten en geen gelatine. Er komt ook vaak helemaal geen vlees of botten aan te pas maar alleen een smaakmaker en/of 'beef powder', 'chicken powder'