Hoe maak jij je jus wanneer je geen braadvocht hebt, of gebruikt?

Bijvoorbeeld bij rulgebakken gehakt voor een ovenschotel, of bij snelklaarvlees.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik moet bekennen dat ik nooit zo van de zakjes was. Niet om de smaak maar omdat ik het altijd wat waterig vindt. Nu heb ik pas bij Aldi nieuwe zakjes jus ontdekt; 5 in èèn doosje en in drie varianten en die vindt ik zelf bijzonder lekker!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ook iemand die zakjes koopt maar ben benieuwd of er nog andere alternatieven zijn die lekkerder zijn.

Het beste antwoord

Verhit 1 eetl. plantaardige olie en bak hierin 1 gesnipperde ui. Voeg toe na ca. 5 min. ui bakken;
2 theel. bruine suiker,
1 blikje tomatenblokjes,
1 groene chilipeper, fijngehakt, zonder zaadjes,
1 theel. paprikapoeder,
1,5 dl. groente bouillon,
2 theel. maizena.
Breng aan de kook en laat op kleine vlam de saus 20 min. pruttelen.

Deze saus smaakt heel lekker bij stamppot rauwe andijvie en bij niet al te pittige ovenschotels. Ik denk niet dat je jus zonder braadvocht kunt maken. Wil je persee jus, dan moet je een zakje of pakje nemen. Als ik een keer een lekkere braadjus heb gemaakt, doe ik de rest altijd in een diepvries of tupperware bakje en zet het in de vriezer. Zo heb je altijd jus in voorraad.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou jou wel goed kunnen gebruiken op mijn forum ;-) + 10

Andere antwoorden (10)

uit een zakje, gewoon uit een zakje... Gebruik dat als basis, en maak het af op Hen3ette´s wijze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet het antwoord waar je op doelt, maar uit een pakje...

Vaak is het omdat het een stuk gemakkelijker is dan zelf de jus te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bak in boter een fijngesneden uitje, voeg vervolgens wat water toe en een schep Maggi Rundvlees jusmix. Even laten indikken en klaar. Smaakt prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik tegenwoordig jus in knijpfles met diverse smaken, is heel lekker en gemakkelijk als je geen braadvocht hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaat ook croma smeltjus. Is boter beetje water erbij klaar. Heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bewaar vaak restjes jus van een vorige dag. Ik vindt de jus uit zakjes namelijk niet te pruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik maggietableten erg lekker en handig er zitten meerdere blokjes in de verpakking. en niet duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik nooit m'n braadvocht voor m'n jus.
Ik maak altijd jus gewoon uit een zakje.
Als je het braadvocht wel gebruikt is je jus veel minder lang houdbaar en aangezien ik niet zo heel veel jus gebruik kan ik zo 2 of 3 keer de jus gebruiken binnen 1 a 2 weken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik maak 1x per week een flinke pan jus,lekker gesudderd met een paar gehaktballen en/of rundvlees en deze jus kan ik meest de hele week mee doen en hoe ouder ie is hoe lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een ovenschotel doe ik een blik tomatencremesoep bovenop, heerlijk!