Danarol zelfmaak croissantjes een week over de datum, kan ik deze nog maken en opeten??

Of word je daar ziek van! De verpakking zit nog goed dicht en hij staat in de koelkast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
57.6K

Antwoorden (5)

Als het "blikje" niet gescheurd is, en niet bol staat, kun je het nog wel eten.
bamibal
12 jaar geleden
Nee hoor, wordt je niet ziek van. Ten eerste houden bedrijven een veilige marge aan, en verder wordt het brood nog afgebakken, en die temperatuur is dan hoog genoeg om alles te doden
anneliez
12 jaar geleden
de datum is de uiterste datum voor consumptie, een week kan geen kwaad, als het een paar weken gaat de kwaliteit van het product aanzienelijk zijn smaak verliezen..

maar je kan het nog gewoon eten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, gewoon lekker opeten!

Ik eet ook rustig yoghurt die een weer over de datum is. Je moet alleen van te voren even ruiken en proeven. Op den duur kun je zelf echt wel inschatten of iets nog te eten is na de verloop van de datum.
In mijn ogen is die de datum op producten puur een richtlijn, na het verloop van die datum moet je alleen iets beter kijken/ruiken/proeven.
Overigens heb ik ook ooit afbak stokbroden gehad die nog een maand goed waren, maar gezien de hoeveelheid schimmel heb ik ze maar niet meer opgegeten.

Toegevoegd na 42 seconden:
een week*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact
Een houdbaarheidsdatum is alleen een soort garantie. Maar als je een apparaat koopt stopt ie ook niet op de dag dat de garantie is afgelopen (hoewel ). Het is idd een veiligheidsmarge. Eet lekker!