Wat te doen met een voorgebakken Focaccia met mozzarella en kruidenboter, die +/- 6 minuten in de oven van 200 graden moet en je hebt geen oven? ;-)

Valt daar nog iets eetbaars van te maken, als je alleen een koekenpan en magnetron hebt, of wordt dat alleen maar gepruts, en kun je 'm maar beter aan de eendjes voeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
18K

Het beste antwoord

Je zou kunnen proberen hem in alufolie ind e koekenpan te doen.
2de optie is hem meenemen als je ergens op visite gaat. Vertel gewoon dat je het borrelhapje meebrengt, als zij voor de borrel zorgen
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de alufolie is een hele goede oplossing...+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ anneliez, vooral de 2e optie is heel creatief! ;-) Kun jij (of Marion) me ook nog uitleggen wat nou eigenlijk het effect is van de aluminiumfolie? Houdt dat alleen de warmte wat beter vast of zo? En gaat het dan een beetje op een oven lijken?
Amadea
12 jaar geleden
Door de folie koekt het broodje niet aan de pan vast. Anders zou je eerst boter of olie in de pan moeten doen, maar omdat het al voorgebakken is is het waarschijnlijk al vet genoeg...!
anneliez
12 jaar geleden
het houdt de warmte, en het vocht vast zodat het niet uitdroogt. misschien tegen eind folie wat openscheuren zodat damp weg kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer wat geleerd :-)
Bedankt allemaal, en ik houd jullie op de hoogte of het lekker was ;-) Wie zou hier toch al die minnen geven? Ieder antwoord krijgt direct een min :-(
Van mij krijgt iedereen een plus!
anneliez
12 jaar geleden
dat is het minnenspook, duikt soms ineens op, is nit te bestrijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat er een paar idioten waren die je 3 minnen gaven voor je antwoord. Maar gelukkig heb je ook 4 plussen.
Ik heb het met alu folie geprobeerd: er zaten er 2 in het pak. De eerste 8 minuten in de koekenpan, was lekker maar nèt niet helemaal gaar. De 2e er een minuut of 11 over laten doen, en die was HEERLIJK.
Dank voor je prima antwoord. Weer wat geleerd. Groeten van keukenprins mesher. ;-)

Andere antwoorden (3)

spul in de pan,10 min met deksel erop,eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies
je kunt hem ook tussen het tosti-ijzer stoppen, als je die wel hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Ik heb niet gemind maar het lijkt me geen goed idee met de mozzarella. Als er één kaas is die uitloopt en smelt...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak vaak tosti's met mozzarella en tomaat, dat gaat altijd goed.
In plakjes snijden en in het broodrooster doen.
Als je een contact-vlak gril hebt kan je hem daar in plakken tussendoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schaam me dood. Ik heb ook al geen broodrooster, en ook geen contact-gril.
Nog even, en je gaat me vragen wat ik eigenlijk wèl heb.. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een camping gasje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb je dan wel ?, of wordt het aan een prikkertje boven een kaarsje roosteren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
i Have,doe jij dat zo als je kampeert? ik ken mensen die pannenkoeken bakken op een camping gasje, of er brood op roosteren. Nou ja, laat ook maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! :-)
Camping gasje heb ik ook al niet. Kaarsen en prikkers wel. Als het niet lukt met aluminiumfolie in de koekenpan ga ik dat ook nog proberen. En als dat ook niet lukt, leg ik dat ding met die vreselijk moeilijke naam, gewoon 4 dagen op de centrale verwarming. Gerechten die langzaam gaar stoven, worden meestal het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de folie in koekenpan zoals anneliez zegt, lukt zeker!