hoeveel is 50 ml water?

ik moet 50 ml water gebruiken voor de appeltaart maar weet niet hoeveel dat is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
237.8K

Antwoorden (9)

Dat is de helft van een normaal kopje,hierin zit nl. 100 ml.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerder rond de 150-200 ml.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een erg klein kopje inderdaad.
50 ml is hetzelfde als 50 cc. Heb je geen maatbeker? Vaak staat hierop een maataanduiding van 100 ml of 100 cc.
Zoveel als jij moet hebben is de helft daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kijk als de vraagsteller een maatcylinder heeft met maataanduiding 100 ml hoeft hij /zij niet te gaan vragen hoeveel nu 50 ml is denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms staat er op zo'n maatbeker cc ipv ml. Vandaar mijn uitleg! Bedankt voor de min he...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onterechte min. +
0.5 DL volgens google: convert 50 ml to dl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag veranderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar hoe weet je dan hoeveel je in die taart moet doen? 0,5 dl zegt dan toch net zo weinig als 50 ml?
Min is trouwens niet van mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een vraag niet veranderen, juist om zulke grappen te voorkomen.
1 ml = 0,01 dl

50 ml is dus 0,50 dl.

Toegevoegd na 10 minuten:
3 eetlepels is 45ml water

http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereiding/11862-keuken-koken-maten-gewichten.html
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar hoe weet je dan hoeveel je in die taart moet doen? 0,5 dl zegt dan toch net zo weinig als 50 ml?
fremar
12 jaar geleden
3 eetlepels is 45ml water
Als je geen maatbeker in huis hebt.
Pak dan gewoon een borrelglaasje,,deze is meestal 33ml.

Giet er voor de 2,e keer nog een klein beetje water in ,,en je zit ongeveer goed.

Koken is spelen.
En een beetje werken op je gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50 ml is een 50 duizendste van een hele liter

milliliter een duizendste
centiliter een honderdste liter
deciliter een tiende liter
een kilo liter is duizend liter
een ton liter is honderdduizend liter

dit geld ook voor grammen, joules calorieën etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het geval van water is 50 ml gelijk aan 50 gram. Dus als je een weegschaal hebt, kan je het afwegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim!
flyingcrow
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een Sherryglas is 50 ml.
Als je dat niet hebt neem je 3 1/2 eetlepels water. Een eetlepel is 15 ml.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50 milliliter water is ongeveer 1/4 kopje (zo'n standaard Senseo-kopje is ong 200 ml) of 2 eetlepels. Houd er rekening mee dat de precieze hoeveelheid kan variëren afhankelijk van de grootte en vorm van het maatbekertje of de lepel die wordt gebruikt. In een kook- of bakcontext is het meestal beter om water (of andere vloeistoffen) te meten met een precieze maatbeker of een digitale keukenweegschaal.
een jaar geleden