Hoe krijg je ossenstaartsoep mooi op kleur?

Ik ben voor vanavond een ossenstaartsoep aan het maken. Tot nu toe heb ik spekblokjes gebakken, de staartstukken aangebraden, bouillon, ui, wortel, laurier en peterselie toegevoegd.

De soep smaakt al prima, maar het ziet er een beetje uit als slootwater......

Het oog wil ook wat. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Antwoorden (4)

Neem een heel klein beetje Buisman (gebrande suiker) en meng dit door je soep.

Een ui doormidden snijden, de snijkanten even donker bruin branden en in de soep mee laten trekken.

Een beetje glace de viande (donkere jus zonder vet) toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ½ flesje donker bier smaakt verrassend lekker erdoor gegoten op het laatst! Doe er nog grotchampignon
plakjes bij en nog even doorkoken.
amc
12 jaar geleden
Doe er een scheut room in... Of een kopje bloem( erg goed roeren, of vooraf vloeibaar maken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt ossenstaartsoep mooi op kleur met wat maggi, niet teveel anders wordt het te zout.

Succes!