Waar vind ik een goed recept voor donuts?

Ik hen achter in mijn kastje nog een donut maker staan, echter klopte toen het recept niet en is het in het kastje beland, weet iemand een goed recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (4)

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/donut-6427.html

Je kunt hier misschien naar kijken. Het schijnt een goed recept te zijn, gezien de beoordelingen (9.8/10)*****
Veel succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een recept uit 'De Grote Larousse Gastronomique

Donut recept

Los 15 g gist op in 1 glas lauwe melk. Maak een bergje van 500 g gezeefde bloem, 100-125 g suiker, een flinke snuf zout en 1 theelepel nootmuskaat. Maak een kuiltje in het midden. Breek er een ei in en kneed tot het ei geheel is opgenomen. Werk nog 2 eieren door het deeg en kneed alles grondig. Voeg 60 g gesmolten boter en ten slotte de opgeloste gist toe en kneed er een soepel deeg van. Laat het op een warme plaats rijzen totdat het volume verdubbeld is. Rol het op een met bloem bestoven werkvlak uit tot een plak van ca. 1 cm dik. Steek er rondjes van 6-7 cm doorsnee uit. Verhit frituurvet tot 180 °C. Dompel de donuts in het hete vet en frituur ze luchtig en goudbruin. Laat ze op keukenpapier uitlekken. Bestrooi ze met poedersuiker. Dien de donuts heet op met ahornsiroop of rodebessencompote.

http://www.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/donut/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je een lekker recept.

Ingrediënten:

1 1/2 eet lepel droge gist of 30 gr verse
60 ml warm water
300 ml lauw /warm melk
100g suiker
1 thee lepel zout
500 tot 600 g bloem
100g boter
2 eieren

Bereiding:

Los de gist in een grote beslag kom in het warme water op, voeg de melk ,suiker ,het zout, en de eieren toe. Mix dit eventjes een paar tellen dan doe je de boter en de bloem er bij en dit goed kneden tot een soepel deeg.
Laat het deeg 60 minuten rijzen tot het volume is verdubbeld.
Bestuif je tafel met bloem en leg het deeg op het tafel en draai dit voorzichtig rond in de bloem. Rol nu het deeg uit tot een lap van 1 cm dik. Dan pak je een glas of een kopje en je snijd er rondjes uit en het gaatje doe je bijvoorbeeld met een dopje van een fles.
Dek ze af en laat ze 20 minuten rijzen tot het volume is verdubbeld. Bak ze in warme olie tot mooie goudbruine donuts. Daarna kan je ze betsrooien met poedersuiker of bijvoorbeeld met chocoladeglazuur bedekken.
ps het deeg moet niet te stevig zijn dus heel soepel.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.kookjij.nl/recept-donut
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bron hieronder een recept voor mini-donuts uit de donutmaker. Succes!