Hoe heet die taart die je doormidden snijdt, en waar je dan jam of zoiets dergelijks tussen doet?

Hoe heet die taart? En weet iemand het recept?
Heb gegoogled, maar kon niks vinden.

We moeten een taart maken 2e Kerstdag. Ik weet nog dat ik vroeger zo'n taart had gemaakt. Toen deed ik er jam tussen maar het kan volgens mij ook met choco of glazuur.
Het moet wel snel te bereiden zijn.
Weet iemand waar ik het over heb?
Bij voorbaat dank :) .

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel niet persé de taart op de foto, dat is alleen voor de duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Het beste antwoord

je bedoelt waarschijnlijk een taart van biscuitdeeg.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Het is een slagroomtaart :D

Wat hebt u nodig voor de taart?
Boodschappenlijstje:
Een pak zelfrijzend bakmeel
Een pak gewone kristalsuiker
6 eieren
Dr. Oetker backin
Vruchtenjam naar eigen keuze
Pudding naar keuze
Een halve liter slagroom
Hagelslag, melk- of puurchocolade naar keuze
Mandarijntjes en ananas, vers of uit blikje
Bakboter

Keukengereedschap:
Een mixer voor de slagroom
Een springvorm
Twee kommen waarvan één een beslagkom is
Een zeef
Slagroomspuit

Voor hoe je hem verder maakt verwijs ik je graag naar de bron

Toegevoegd na 50 seconden:
Het plaatjes in de link klopt niet hoor, er stata bij de beschrijving gewoon dat je de cake doormidden moet snijden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Dit is een typische salgroomtaart met pudding, slagroom en jam: (zie afbeelding)

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb ook een jamtaart gevonden, deze is snel klaar:
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2008/07/jamtaart.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is biscuitdeeg hetzelfde deeg als een slagroomtaart..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zit toch geen jam in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je er zelf indoen.
Ik denk dat je bienenstich bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soort petit four. De cake snij je in twee plakken,eerste helft werk je af met slagroom...tweede helft met jam...bovenste deel met beetje jam ( wat je lekker vind) en afwerken met marsepijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een biscuittaart ook wel (slag)roomtaart genoemd.
De 'echte' feesttaarten zijn van moskovisch- of biscuitdeeg gemaakt.
Het is een heel luchtig roerdeeg waar veel lucht in geklopt is.

Zet eerst alle ingrediënten klaar.
3-4 eieren,
2-6 eetl. heet water,
125-150 gr. suiker,
1 p.vanillesuiker,
75-100 gr. bloem,
50-100 gr. maizena,
1 mesp.-2 afgestr. el. bakpoeder.

Breek de eieren in een kom.
Bloem, bakpoeder, maizena en evtl. cacao mengen en zeven in andere kom. Het deeg wordt hierdoor luchtiger.

Klop de eieren en het hete ( niet kokend)water met de mixer schuimig.
Na 1 min. de suiker erbij en ca. 2 min. op de hoogste stand verder kloppen.
Roer de helft v.h. bloemmengsel op de laagste stand erdoorheen, vervolgens de rest er snel door roeren.
Doe het beslag in een voorbereide springvorm waarvan de bodem alleen is bedekt met keukenpapier en de rand niet is ingevet. Of in een bakblik dat met bakpapier is bedekt. Strijk het glad en zet de vorm in een voorverwarmde oven van 175-200 graden C ca. 20-30 min. bakken.
De taartbodem direct na het bakken losmaken uit de vorm, het papier met koud water bestrijken en voorzichtig maar snel eraf trekken en af laten koelen.
Daarna pas doormidden snijden en rondom in het midden inkepingen maken, een sterke draad (ijzergaren) erin leggen en met de handen die de uiteinden v.d draad vasthouden kruiselings aantrekken. De draad snijdt de taart dan door.
Je kunt de onderste bodem nu besmeren met jam of een laag slagroom (met wat gelatine vermengd) met vruchtenstukjes of caramel erdoor of met botercrème.
Er zijn zoveel mogelijkheden om te vullen en te decoreren!
Maar de taart zelf maak je volgens deze basis.
amc
12 jaar geleden
je kan hier even kijken naar zulke taarten. en er staat ook bij hoe je het kan maken.
zo een taart wordt het makkelijkst gemaakt met bisquit cake. en anders ook wel sagertorte

Toegevoegd na 3 minuten:
en daarnaast ze verkopen ook taartbodems bij de ah.
en die doormidden snijden en vullen.
en afdekken. handige tip en sneller klaar