Welke bijgerechten kan ik serveren voor een kerst menu?

Wel een beetje luxere gerechten ipv stokbrood etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (11)

Beestje afhankelijk van je menu..

- Spruitjes in gember-honing marinade met walnoten
- Cranberrie saus
- Verse appelmoes
- Asperges
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breek brood met verschillende dips, snijbonen omwikkeld met spek en dan bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van pomme duchesses,
gebakken in de oven of in de frituurpan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wij eten die ook altijd met de kerst. Ziet er vrolijk uit, is niet veel werk, en toch lekker. Hoewel het na een keer of tien bij ieder kerstdiner wel een beetje begint te vervelen. :-)
Aardappel gratin
pommes duchesse
Stoofpeertjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koude peertje (kun je van tevoren maken, dus makkelijk) zorg wel dat ze ROOD zijn.
Warme appeltjes, in 5 mingemaakt, wel direct serveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoofpeertjes vind ik altijd erg lekker(:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rosti rondjes zijn er erg lekker bij.

En een rode wijnsmoor van groenten.
Neem een zakje soepgroenten en roerbak dit kort. Doe er rode wijn bij en wat bouillon en laat even smoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een oven hebt, geroosterde gemengde groenten. Neem een combinatie van aardappels in stukjes, pompoen, knolletjes, paprika, uien, knoflook, koolrabi, bietjes, allemaal in stukjes. Schudt de groenten door elkaar met olijffolie, peper, zout, tijm, en andere groene kruiden. Zet de schaal in de oven op 180 graden en laat alles roosteren tot het gaar is. (minstens 1 uur). Door het roosteren krijgen de verschillende groenten een lekkere smaak. Je kan zelf andere combinaties voor groenten bedenken, maar neem wel stevige groente. Bloemkool, spinazie etc, is hier niet geschikt voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kerstdiner koken is al stressvol genoeg, daarom is het handig als je bijgerechten hebt die weinig moeite kosten maar toch erg lekker zijn! Je kan ze snel voorbereiden en omdat het in de oven bereid wordt, kan je ondertussen gezellig bij je gasten zitten.

Hieronder vind je recepten voor:
Pompoensalade met mandarijndressing
Gestoomde wortels met mandarijn
Aardappelgratin met rozemarijn.

http://foodie-sophie.blogspot.com/2011/12/simpele-kerstdiner-bijgerechten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- gepofte aardappel met creme fraiche en gebakken spekjes
- kastanjepuree
- torentje maken van parmaham, sla, mozzarella, tomaat en dit om en om op elkaar plaatsen
- diverse soorten ham met meloen, aardbei,
- kleine groentenquiches

Toegevoegd na 1 minuut:
- gevulde portobello met geitenkaas uit de oven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verschillende soorten groenten serveert, ziet het er vrolijk uit en vinden mensen het leuk dat ze kunnen kiezen.

Je kunt ook kleine baksels maken die je van tevoren maakt en op de avond zelf opwarmt, zoals mini-quiches, gevulde champignons, gevulde paprika enz. Dat is heel feestelijk en heeft het voordeel dat het niet op het laatste moment klaargemaakt hoeft te worden.