hoe bak ik mijn shoarma zo dat het mals wordt?

mijn vlees wordt altijd taai!
en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

12 jaar geleden
in: Koken
86.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smaken verschillen duidelijk ;-)

Het beste antwoord

Boter in de pan goed verhitten (en gebruik goeie boere boter of olie) de boter mag goud bruin zijn, bak je vlees erin bruin, en echt laten kort toeschroeien. Leg het vuur af en doe het deksel op de pan en neem de pan van het vuur, het vlees zal door zijn eigen warmte energie verder door garen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

shoarma is van zichzelf vrij droog dat hoort zo
maar bak het gewoon niet te lang door
12 jaar geleden
In de wok met olijfolie , zo,n 4 minuten, dan moet het goed gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak een goede anti aanbakpan en laat hem goed heet worden. Doe er geen olie of braadvet in. Doe er genoeg vlees in voor 2 broodjes . Omroeren en scheppen met een houten spatel. Met 1-2 minuutjes wordt het vlees al bruin en met nog 1 minuutje bakken is het gaar.
Dan is het lekker bruin, nog mals van binnen en heb je niet dat het in het vocht ligt uit te drogen en taai wordt.
Het gaat er in feite om dat je niet teveel vlees in de pan hebt liggen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je meot het vlees toeschroeien zodat het vocht er niet uit kan, en dat doe je NOOIT met een anti aanbak pan.
amc
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij??? Wat heb jij voor pannen? Een goede pan kan je zo verhitten dat hij niet aanbakt , ook zonder enig vet toe te voegen. Snel dichtschroeien en net als grillen zonder toevoeging van vet. Alleen het vlees even insmeren met wat olie en daarmee grill je het als het ware dicht. Zelfs gietijzer werkt perfect en is eigenlijk alleen ingesmeerd met wat olie.
Indien je geen goede antiaanbakpan hebt, maar zo'n goedkope met Tefallaag ofzo, dan kan je nog beter het vlees bedruppelen met olie en dan in de droge voorverwarmde pan. Sommige pannen mag je niet eens droog voorverhitten, maar dat noem ik geen pannen meer.
Shoarma bevat altijd een hoeveelheid vet of olijfolie. Pak een grote anti-aanbakpan, laat 'm flink heet worden, gebruik geen boter of olie. Omroeren en scheppen met een houten spatel.
Met een minuutje begint je vlees al te bruinen en na nog een minuut is het klaar, lekker bruin, nog mals van binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo doe ik het ook. Alleen bij supermarkt shoarma heb je eerst nog heel veel vocht wat eruit moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nu precies wat het zo vies en droog maakt.
Voor het bakken een klein scheutje azijn bij het vlees doen. Zo wordt het vlees niet taai....( proef je niks van)
En niet te lang bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon in de grilloven en dan op de onderste plaat water plaatsen dan blijft het vlees veel sappiger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel eenvoudig : door zelf van goed vers vlees reepjes te (laten)snijden, te kruiden, (of shoarma te kopen bij een goede slager) en kort op hoog vuur in hete olie te bakken.

Kant- en-klare shoarma uit de supermarkt is vrijwel altijd van bevroren vlees gemaakt - voor zover je al niet de diepvriesversie hebt - en daar moet eerst ZO veel water uitkoken voor je zelfs maar kunt begínnen met bakken, dat er eigenlijk helemaal niks van het vlees overblijft ; het wordt veel te gaar en gortdroog, en niks ter wereld kan dat vlees nog redden of ECHT lekker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
ik koop nooit vlees bij de supermarkt, het komt altijd van de keurslager.
in de olie in de wok

Toegevoegd na 1 minuut:
vlees eerst op kamertemp laten komen en dan pas in de pan!
12 jaar geleden
een lekkere rode ui en een paprika er door snijden en kort heet grillen in de oven of airfryer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het vlees zeker een half uur voor de bereiding uit de koelkast halen, in reepjes snijden, olie en kruiden erbij en in een kom doen, lekker een half uurtje in laten trekken, een klein beetje olie in de pan en op half hoog vuur gaar en bruin bakken, wel steeds blijven verplaatsen
ik vind kip het lekkerste om te gebruiken, dat bak ik ongeveer 10 minuten.

Ik lees hier dat veel mensen de koekenpan op hoog vuur opzetten en zonder olie
of boter heet laten worden, dat is geen goed idee omdat er giftige stoffen vrij kunnen komen
of de bodem van de koekenpan krom kan trekken.