Waarom raadt men aan om groente die je nog gaat koken en afgieten af te spoelen?

Het zou de bestrijdingsmiddelen eraf moeten spoelen, maar gaan die er wel vanaf als je de groente even onder kraan afspoelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Antwoorden (4)

Vaak kan er nog zand inzitten. Zeker met prei is dat het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prei haal je een halve zandbak uit inderdaad.
zondag
12 jaar geleden
Bij andijvie ook.
Door het afspoelen , zal maar een deel van de bestrijdingsmiddelen er af gaan, een deel mogelijk met het kookwater, maar zeker niet alles.
Daarom kan je beter biologisch gekweekte groente eten.
Die gebruiken geen gif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ik ben blij met jou :) Gewoon biologisch, geen gezeur met gifstoffen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan wel met paard en wagen, moet een beetje in stijl blijven
groenten wassen doe je om het vuil zoals zand,insecten en is door vele handen gegaan. Bestrijdingsmiddelen zitten in de groenten Daarom is het belangrijk om zo min mogelijk van dat spul te gebruiken in de teelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag het alleen doen met groenten die behandeld geweest werden met pesticiden of vuile groenten zoals prei en salade. Champignons spoel je best niet schoon anders verlies je veel van de smaak en kun je ze niet meer goed aanstoven daar ze teveel vocht opslorpen. Spruiten kook je in gezouten water en giet je halverwege de kooktijd eens af en kook je ze door me vers water. ( is beter voor de vertering daar ze zoals veel koolachtigen kunnen zwaar op de maag liggen.)eenmaal ze beetgaar gekookt zijn stoof je ze af met een brokje spek en goeie boter.

Toegevoegd na 5 minuten:
kidneybonen of rode en bruine bonen MOET je afspoelen, door de gisting in eigen nat ( in blik of bokaal) ontstaat nml gif !!!!