Waar kun je aan zien dat je champignons niet meer kunt eten?

Ik heb ooit gehoord dat als ze verkleuren of zoiets, dat je ze dan niet meer kunt eten. Maar wie weet het precies, want ik wil niet ziek worden van slechte paddestoelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
143K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er schimmels op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat wou ik ook zeggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik ze wel heel lang laten staan, of niet!?!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Champignons worden best snel bruin...

Het beste antwoord

Als het weefsel onder het kapje donkerbruin wordt, is het aan te raden om de champignons weg te gooien, en eveneens wanneer de champignons vochtig en/of lelijk worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is het aan te raden om ze weg te gooien als het onder het kapje donkerbruin wordt. Wat gebeurd er als je ze dan toch opeet??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je een misschien wel een voedselvergiftiging ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar??? Of smaken ze dan alleen niet lekker meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het ook.

Andere antwoorden (4)

Dan worden ze slap en bruin.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik eet ze dan echt niet meer.
12 jaar geleden
Een beetje bruin en een beetje opengegaan geeft niets, dan kan je ze nog prima gebruiken. Maar na een paar dagen in de koelkast gaan ze heel sterk ruiken : naar ammoniak. En dan gaan ze dus weg bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nog nooit gebeurd: ik heb ook nog nooit ammoniak geroken als ze in de koelkast lagen. Ik heb ze bijna nooit zo in de koelkast, altijd in een tupperware bakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het tupperware bakje dé oplossing : ik bewaar ze in het doosje waarin ik ze gekocht heb, en doe als éénpersoonshuishouding soms een paar dagen met een doosje champignons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel het idee, dat ze in tupperware bakje langer goed blijven, maar dan nog wil ik graag weten hoe ik kan weten of ik ze nog kan eten of niet.
Ze gaan ook wel eens 'zweten' , dan worden ze een beetje plakkerig als je ze met droge vingers vastpakt voel je dat. Dan verhuizen ze bij mij naar de prullenbak
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat duurt wel lang voor ze zover zijn denk ik.
als ze bruin en heel slap worden,word het al aan geraden om ze weg te gooien.en ze kunnen ook gaan stinken. dan moet je ze weg gooien. maar op de verpakking staat altijd een datum.