Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik deze broccoli nog gewoon eten? Of is hij niet meer goed?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
148K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je 'm eerst goed schoonmaakt zullen alle geel geworden bloempjes eraf vallen. Het overgebleven groene gedeelte kan je gekookt best nog wel eten. Maak er maar wel een lekker sausje bij om de verminderde smaak te camoufleren!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben bang dat er niet veel groens overblijft;-)+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch maar weggegooid, maar bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (13)

hij is niet meer goed denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal d'r niet ziek van worden, maar ik zou 't wegmikken...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zou ik niet meer eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze broccoli kan je nog heel goed eten hoor! Dat gele zijn bloempjes en je kan bloemen eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou wel de stronk nog kunnen gebruiken, in de soep bijvoorbeeld. De roosjes zou ik zelf niet meer gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal wat bitter zijn.. Maar je word er niet ziek van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook het geel geworden gedeelte is nog goed te eten.
Er zit zelfs weinig smaakverschil tussen het groen en gele gedeelte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn eigelijk de bloempjes die uitkomen.
Kan je gewoon eten.
Het wordt alleen een beetje taaier maar de smaak veranderd nauwelijks..
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je er even flink met je hand overheen wrijft, vallen de gele bloemetjes er af. De rest kun je gewoon koken, de smaak loopt wel een beetje terug maar je wordt er echt niet ziek van. Van de bloemetjes zelf trouwens ook niet, die smaken alleen wat droger dan de groene delen. Als er zwarte plekjes op de broccoli zitten, kun je hem beter wegdoen want dan is hij aan het rotten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat kan nog best.
Ik heb ook weleens Broccoli die er zo uit ziet,die heeft dan net iets te lang( buiten de koelkast) gelegen.
Ik vindt het zelf persoonlijk niet lekker meer,beetje ranzig smaakje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit eens van een groentenboer gehoord dat die gele stukjes van de broccoli niet gezond zijn; ik snijd die gele stukken er altijd af; het betekent ook dat de broccoli niet echt vers meer is, de stronk zou je nog wel kunnen eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang de broccoli niet rot is kun je die gewoon eten,ondanks de bloemetjes.
Wrijf er met de hand over en dan zijn de losse stukjes al veel weg,maar eetbaar is het wel!
Aan de antwoorden die hier gegeven zijn,
kun je zien,dat er aardig wat weggegooid word aan groenten,
wat totaal niet hoeft.
Zo kun je zien,dat aan een beetje verandering bij de groenten al de beslissing valt om het weg te gooien wat totaal onnodig is!!!
Sla,boontjes of andere groenten die slap zijn geworden bv,leg ze in het geheel of klaargemaakt in het water en ze komen weer helemaal bij.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Om als groenten bij een gerecht te serveren, ziet het er niet meer smakelijk uit. Hij is echter nog lang niet rot en dus zonde om weg te gooien! Ik snij er de verkleurde, geelbruine stukjes lichtjes af en hak de rest van de broccoli in stukken (ook het zachte binnenste van de stengel!) om er een heerlijk soepje van te maken.
Wat look, ui, eventueel wat prei en stukjes aardappel smoren in de pan, samen met de broccoli. Paar bouillonblokjes erover verkruimelen en peperen. Als het goed geurt, juist onderzetten met water. Aan de kook brengen. Kwartiertje op klein vuur laten pruttelen en de staafmixer erin. Héérlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding