hoe zorg je dat de fondant aan de cake blijft zitten?

ik wil graag een cake maken van fondant voor mijn opa en oma want die zijn 50 jaar getrouwd. maar hoe blijft de fondant nou aan de cake zitten,? gaat dat vanzelf of moet je iets speciaals gebruiken???? het is toch waar dat je geen water of spullen met waterstof erin ( zoals jam en slagroom) aan de fondant mag komen.... of niet???? helpen aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.1K

Het beste antwoord

Je kan gezeefde jam gebruiken. Als je jam zo uit een pot gebruikt krijg je bobbels onder je fondant.

Of gebruik botercrème. Dit vind ik zelf het beste werken. Dat kun je strak op de cake aanbrengen (smeren) Dan heb je een mooie gladde onderlaag voor de fondant.

Dit recept gebruik ik voor botercrème:

•100 gram roomboter

•100 gram margarine *
•200 gram poedersuiker

Werkwijze:
•Mix de boter met de margarine zacht
•Zeef de poedersuiker en voeg deze toe
•Mix lang, zeker 10 minuten!
•Voeg naar keuze een smaakje toe. Denk aan cacaopoeder, koffiepoeder (beide kun je het best van te voren door de poedersuiker mengen) citroen-, amandel-, vanille-essence, chocopasta.

*Je kunt ook alleen roomboter gebruiken, vervang hierbij de hoeveelheid margarine voor roomboter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In jam zit geen waterstof. Je kunt het beste een laagje poedersuiker gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water+poedersuiker!