Wat zijn makkelijke gerechten om te koken voor meer dan 100 personen?

Er moet op kamp gekookt gaan worden voor meer dan 100 personen. De pasta Bolognese is vorig jaar al aan bod geweest. Dus tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
17.9K

Het beste antwoord

Kalkoen met rijst en zoetzure groenten(100 pers).

15 kg. kalkoenvlees,
5 kg. rijst,
15 wortelen,
10 paprika's,
enkele stengels bleekselderij of 2½ knolselderie,
15 flinke uien,
5 ½ kg. ananasstukjes of een flink aantal blikjes,
2½ l. ketchup,
30 el. olijfolie,
naar smaak, peper, zout en instant sausbinder.

Voorbereiding;
Snijd het kalkoenvlees in stukjes,
Laat de ananas uitlekken en vang het sap op,
Snijd de uien in halve ringen,
Snijd de wortelen en selderie in gelijke stukken,
Verwijder de zaadlijsten en pitjes uit de paprika,s en snijd in blokjes.

Lichtgezouten water aan de kook brengen en hierin de groenten in 10 min. beetgaar koken.
verhit 4 eetl. olie in een pan en bak het vlees goudbruin.
Kruid met peper en zout en laat zachtjes ca. 20 min. gaar worden. Draai af en toe om.
Verhit 2 eetl. olie in een pan en bak de uien glazig. Doe de groenten erbij en laat samen met de ketchup en 5 dl. van het ananassap ca. 15 min. sudderen. Af en toe roeren zodat het niet aanbrandt.
Roer er de ananasstukjes onder.
Breng water aan de kook met een aantal bouillonblokjes en kook de rijst gaar volgens de verpakking. Giet af.

Schep de rijst op de borden en leg de kalkoen/groenten erbij.

Kijk eens op mijn bron. Heel veel recepten voor op kamp in de rechterrij en heel handig, bij elk recept kan je de bendigdheden voor grote aantallen personen berekenen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom nou een min, er staat zelfs al allemaal bij wat je nodig hebt. + hoor.

Andere antwoorden (28)

Ik zou voor soep gaan. Serveer daarbij stokbrood en salade en je hebt een heerlijke maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nasi, soep...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chili con carne
Rijst met een curry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hachee of goulash
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Dat vlees moet uren stoven; ondoenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak het eens van gehakt. gaat veel sneller en is erg lekker.
Heerlijk met dit weer, zijn stamppotten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOOOOOOL
wraps zijn goed te maken, een paar flinke wokpannen met gehakt & saus & mais etc door elkaar heen roeren..

en de wrapjes zelf kun je makkelijk snel verwarmen door ze even in de magnetron te gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Couscous met gehakt en groeten. Lukt altijd en is origineel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Macaroni of spaghetti! Snel klaar en smullen maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je kon lezen, had ze dat vorig jaar al gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je pennes of tagliatella, pasta blijft wel gemakkelijk, Of je doet een andere saus.
Maaltijd soep met stokbrood Of erwtensoep met roggebrood en Zeeuwsspeek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nasi of patat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Patat kan je niet koken. En op kamp frituren voor 100 personen lijkt mij ondoenlijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die personen zitten dan lekker onder de frituurvet , haha.
en het word echt hard schoonmaken. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal je die frituurpannen vandaan?
Toen ik ergens woonde waar altijd voor groepen gekookt werd (wel kleinere groep dan bij jullie), werd er behoorlijk vaak aardappels uit de oven gemaakt omdat dat zo weinig werk is. Als je ze wast, kan je ze gewoon ongeschild in de oven gooien. Alleen eventjes 2 keer doormidden snijden en bij heel grote aardappels nog een keer (zodat je kwarten of achtsten krijgt), wat olie en smaakjes eroverheen gooien en in de oven zetten. Halverwege ze een keertje omdraaien.
Super weinig werk dus en het is erg lekker. Niet te kort bakken, het is lekker als de randjes knapperig worden.
Qua smaakjes kan je dingen gebruiken als zout, peper, knoflook, oregano, tijm ed.

Groenten kan je ook uit de oven maken, bijvoorbeeld bloemkool, broccoli en wortel. Die gewoon in wat platte stukken snijden, en voor de rest hetzelfde verhaal.
Eventueel een lekkere tomatensaus erbij maken.

Voordeel is ook dat je niet de hele tijd hoeft te roeren of te kijken of het niet aanbrandt. Je moet natuurlijk wel grote ovens hebben, ik weet niet of jullie daar beschikking over hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep is het makkelijkst lijkt me, je doet het in een pan en klaar. Frietjes zou kunnen, moet je wel veel pannen hebben om het tegelijk aan te kunnen zetten maar die zou je dan kunnen lenen van familie. Pizza's kan ook maar ik neem aan dat je geen pizza oven heb dus dan word het lastiger. Hamburgers zou ook nog kunnen. Hartige taart en lasagna kan ook nog. Je zou ook zo'n schaaltje kunnen doen met fruit enzo weet ff niet meer hoe het heet.. Hopelijk heb je hier wat aan, en veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brood met roer-ei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ooit een keer vrijwilliger geweest in de keuken van een grote vereniging. Wat altijd goed in de smaak viel is de pastasalade! Je hebt dan zelf ook meer tijd om te koken zonder dat je bang hoeft te zijn dat het koud wordt.

Het is ook makkelijk variëren, in de ene schaal gooi je wat meer van dit, en de andere schaal wat meer van dat. Geen probleem als je vegetariers hebt, gewoon een schaal zonder vlees maken en klaar is kees!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pannenkoeken...lekker ook nog!...Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja,ik heb 'n oplossing!...,een jongleur als kok inhuren die vijf of zes pannen tegelijk kan vasthouden/in de lucht gooien(met pannenkoeken en al): dus dan gaat 't 5 tot 6 X zo snel!....hahahahahaha....;)
huur 10 bbq's en veel vlees en wat stokbrood :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga vaak op jongerenkampen waar we zelf ook koken, dit komt erg vaak voor:
spinazie door macaroni, met uit en champions, (champions eventueel even van te voren te bakken, vervolgens alles door elkaar en goed opwarmen in een grote pan.

vrij lekker en erg makkelijk om te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaghetti ( aub wel met voldoende vlees en saus). En je kunt natuurlijk altijd een massa-bestelling bij de snackbar doen ( ver van te voren melden bij die snackbar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon:
gekookte aardappelen / rijst ,
balletjes gehakt (eventueel kant en klaar bij de Lidl) in een heerlijke jus,(jus maak je met boter die je bruin laat worden in de pan en daarin doe je de juspoeder,die je eerst hebt aangelengt met water.
sperziebonen, worteltjes, doperwtjes,appelmoes, enz.
Allemaal uit blik. Is niks mis mee.
Komkommer fijnraspen of in plakken.
Yoghurt en vla als toet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou het vooral simpel
- met BBQ zit je zelf ook onder de mensen.
- Gebraden kippen kopen op de markt en gebakken patatjes.
en appelmoes
- Stokbrood en kaas
- Kip met rijst en curry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep met belegde broodjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Macaroni of pasta
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasta alla puttanesca: heel gemakkelijk te bereiden pasta-gerecht.
http://www.kookse.tv/recept/pasta-alla-puttanesca.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groenten soep hmmm !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
per definitie iets wat je in enorme kookpotten kan steken :)

pasta gerechten, wok gerechten...alles moet op voorhand "klaar te maken zijn" (zoals de groenten wat blancheren en de spaghetti reeds koken) zodat je eigenlijk gewoon de boel bij elkaar gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ardeens varkensgebraad is niet duur,
Bak het in grote pannen gewoon bruin, en leg het daarna lichtjes te sudderen in melk ( klinkt dom maar is wel goed) als het vlees helemaal gaar is, (weet je door erin te prikken met een vork en er geen vlees meer aan je vork hangt) neem je het vlees eruit, en maak je van de melk een lekkere saus, door die genoeg te laten inkoken . doe er eventueel aardappelen om aan te dikken,
serveer met aardappelen en het vlees zal een licht gezouten kalfsvlees smaak hebben , is echt super lekker !!, je kan ook genoeg aardappelen voor 2 dagen maken en de tweede dag aanbakken, (scheelt de volgende dag weer heel wat werk als er vb iets anders is voorzien)
je kan me ook mailen (leutemaakre@hotmail.com) ik was vroeger kookouder bij de chiro ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamburgers!! En paar flessen saus en Bolletjes en een grote bbq en klaar ben jij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen bruine bonen met gehakt en tomatensaus.
Snel en makkelijk klaar.